Skip to main content
Bruine tortilla's met pittige bloemkool

Bruine tortilla's met pittige bloemkool

met avocado, zoetzure rodekool en honingpinda's
3.5(597)
Calorieën
595 kcal
Eiwit
18g eiwit
Bereidingstijd
25 minuten
Difficulty
Gemiddeld
Gemaakt in een fabriek waar eieren, melk, vis, pinda's, sesam, schaaldieren, soja, noten en tarwe worden verwerkt.
Hoeveelheden

250 gram

Bloemkool

⅓ zakje(s)

Mexicaanse kruiden

50 gram

Gesneden rode kool

2 stuk(s)

Bruine tortilla

⅓ stuk(s)

Avocado

20 gram

Pikante honingpinda's

40 gram

Labne

Zelf toevoegen

naar smaak

Peper en zout

½ el

Olijfolie

¾ tl

Suiker

1.5 el

Wittewijnazijn

Energie (kcal)595 kcal
Energie (kJ)2488 kJ
Vetten29 g
waarvan verzadigd6 g
Koolhydraten58 g
waarvan suikers19 g
Vezels11.3 g
Eiwitten18 g
Zout1 g
Grote hapjespan met deksel
Kom
Aluminiumfolie

Instructies

Couper le chou-fleur
1

Préchauffez le four à 200 degrés. Coupez les bouquets de chou-fleur en toutes petites fleurettes et les tiges en morceaux. Faites chauffer 1/2 cs d’huile d’olive par personne dans la grande sauteuse. Ajoutez 1/3 du sachet d’épices mexicaines par personne et une pincée de sel, puis faites cuire le tout 2 minutes.

Tip: Doordat je weinig olie en droge kruiden gebruikt, kan de bloemkool sneller aanbranden. Gebruik daarom een pan met goede anti-aanbaklaag en roer regelmatig.

Étuver le chou-fleur
2

Ajoutez le chou rouge râpé et 3 cs d’eau par personne à la sauteuse, puis laissez mijoter 12 à 16 minutes à couvert. Retirez le couvercle et poursuivez la cuisson 5 minutes. Salez et poivrez.

Préparer le chou rouge à l'aigre-douce
3

Dans le bol, mélangez, par personne, 1,5 cs de vinaigre de vin blanc et 3/4 cc de sucre ainsi qu’une pincée de sel. Ajoutez le chou rouge, mélangez et laissez bien mariner jusqu’au service.

Tip: Wist je dat rodekool in vergelijking met veel andere groenten hoger scoort op gebied van calcium, vezels en vitamine C?

Réchauffer les tortillas
4

Enveloppez les tortillas dans une feuille d’aluminium et réchauffez-les 5 minutes au four.

Tip: Wist je dat deze maaltijd de helft van de ADH vezels bevat? Er zit namelijk 300 gram groente in elke portie, verpakt in vezelrijke tortilla's!

Couper l’avocat
5

Coupez l’avocat en deux, séparez les deux moitiés et retirez le noyau. Taillez la chair en fines tranches et retirez-les de la peau à l’aide d’une cuillère. Concassez grossièrement les cacahuètes caramélisées piquantes.

Servir
6

Garnissez les tortillas de chou rouge à l'aigre-douce, de chou-fleur et d’avocat. Parsemez-les ensuite des cacahuètes et du lebné, puis roulez-les.

Tip: Heb je nog groenten over? Meng ze en schep ze naast de tortilla op het bord.

Meer heerlijke recepten met vergelijkbare ingrediënten

Hoogst beoordeelde recepten voor avondeten

De HelloFresh-recepten van deze week: absolute aanraders