HelloFresh

Veelgestelde vragen & antwoorden

Veelgestelde vragen & antwoorden

Hoe maken we je dag nog beter?
Hoe maken we je dag nog beter?

Ik wil mijn...

BOX PAUZEREN

Vragen rondom Corona

Heeft de huidige situatie invloed op de deadline voor het aanpassen van mijn box?

Vanwege de uitzonderlijke omstandigheden is de deadline voor het aanpassen van jouw box voor alle bezorgdagen tijdelijk woensdag 23:59 uur. Deze nieuwe deadline blijft voorlopig van kracht, zodat je ook nu elke week verzekerd bent van een lekkere maaltijd. We brengen je uiteraard op de hoogte wanneer we terug kunnen naar de ruimere deadlines.

Wat betekent 'contactloze bezorging'?

We doen er alles aan om jouw box veilig te bezorgen. Daarom bezorgen we deze nu 'contactloos'. De chauffeur zet jouw box voor de deur, belt aan en doet enkele stappen achteruit. Zodra jij de deur opendoet om de box aan te nemen, tekent de chauffeur de box zelf voor de box. Wij nemen jouw kartonnen boxen momenteel niet mee terug. Recycle ze zelf: breng ze naar het oud papier.

Hoe garanderen jullie hygiënische verpakking en vervoer van het eten?

De veiligheid en kwaliteit van ons product en het welzijn van onze klant is onze hoogste prioriteit. Dit zullen we nooit in gevaar brengen. Wij hanteren zeer strikte veiligheidschecks op al het voedsel in onze gehele keten om ervoor te zorgen dat onze klanten alleen de beste ingrediënten ontvangen. Daarnaast is er ook geen bewijs van transmissie van het coronavirus door middel van voeding. Dit is aangegeven door verschillende autoriteiten, waaronder de Rijksoverheid (NL) en FOD Volksgezondheid (BE).

Hebben jullie het veiligheid- of gezondheidproces aangepast?

De veiligheid en kwaliteit van ons product en het welzijn van onze klant is onze hoogste prioriteit. Dit zullen we nooit in gevaar brengen. Als aanvulling op onze al zeer hoge gezondheids- en veiligheidsstandaarden, hebben wij verschillende extra gezondheids- en veiligheidsmaatregelen geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat iedereen gezond blijft. Wij passen de recente aanbevelingen toe over hoe je jezelf en andere moet beschermen, gebaseerd op de World Health Organisation. Dit geldt voor alle medewerkers – dus ook voor onze bezorgers.

Daarnaast is er ook geen bewijs van transmissie van het coronavirus door middel van voeding. Dit is aangegeven door verschillende autoriteiten, waaronder de Rijksoverheid.

Heeft het virus invloed op de inkoop van ingrediënten?

Bij de inkoop van onze producten volgen wij zeer strikte veiligheidschecks, net als in de rest van onze keten. Daarnaast is er ook geen bewijs dat het coronavirus kan worden overgedragen door middel van voeding. Dit is aangegeven door verschillende autoriteiten, waaronder de Rijksoverheid.

Gaan de recepten en ingrediënten binnenkort veranderen?

Het is altijd ons hoofddoel om jou de recepten en ingrediënten te leveren die jij bestelt en we werken er hard aan om dat zo te houden. Als wij onverwachte veranderingen moeten doorvoeren of vervangende producten moeten gebruiken, laten wij dat zo snel mogelijk weten.

Kunnen we vertragingen/annuleringen in de bezorging verwachten?

Het is altijd ons hoofddoel om op tijd te leveren en we werken er hard aan om dat zo te houden. Mochten er onverwachte veranderingen zijn die betrekking hebben op jouw bezorging, dan laten wij dat zo snel mogelijk weten.

Wat is de mogelijke impact op jullie supply chain?

Er zijn geen ontregelingen binnen onze huidige service and onze teams nemen de nodige voorzorgsmaatregelen om de veiligheid en welzijn van onze medewerkers en klanten te waarborgen, dat is onze hoogste prioriteit. Wij monitoren de situatie van nabij en implementeren de maatregelen van de gezondheidsautoriteiten.

Wat doen jullie om te verzekeren dat het virus niet wordt overgebracht via de bezorgers? 

De veiligheid en kwaliteit van ons product en het welzijn van onze klant is onze hoogste prioriteit en we zouden dit nooit in gevaar brengen. In toevoeging tot onze al zeer hoge gezondheids en veiligheidsstandaarden, hebben wij verschillende extra gezondheids- en veiligheidsmaatregelen geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat iedereen gezond blijft. Wij passen de recente aanbevelingen toe over hoe je jezelf en anderen moet beschermen, gebaseerd op de World Health Organisation. Dit geldt voor alle medewerkers, dus ook voor onze bezorgers.

Daarnaast hebben wij onze leveranciers aangestuurd om strikte hygiëne protocollen te volgen, wat het frequent wassen van handen bevat. De bezorgers hebben ook het advies gekregen om thuis te blijven als ze ziek zijn, wanneer ze symptomen van acute ademhalingsproblemen vertonen of als ze in nabij contact zijn geweest met bevestigde infectiegevallen.

Over HelloFresh

Hoe werkt HelloFresh?

Wij zijn zelf heel enthousiast over HelloFresh en hebben een pagina geschreven waar alles duidelijk staat omschreven. Klik hier voor meer informatie

Wat zit er in?

In een HelloFresh Box vind je wat je nodig hebt om 3, 4 of 5 verrassende maaltijden te koken. Echt, simpeler gaat het niet worden!

Dit zit er in jouw box:



- Makkelijk te volgen receptkaarten met stap-voor-stapfoto's.
- Alle geportioneerde ingrediënten per maaltijd verpakt in een handig kartonnen pakket dat je zo in de koelkast zet. De kartonnen verpakkingen kan je ook weggooien of de volgende keer teruggeven aan de bezorger.
- Bij warm weer gekoelde elementen om de versheid van jouw producten te garanderen.

Het boodschappenlijstje

De volgende ingrediënten vind je niet in de box en zijn handig om in huis te hebben:
Elke week kun je op de website op het boodschappenlijstje vinden welke ingrediënten je die week nodig hebt die niet in de box zitten.

- Peper en zout
- (Extra vierge) olijfolie
- Zonnebloemolie
- Balsamicoazijn
- Rodewijnazijn
- Wittewijnazijn
- Roomboter
- Bloem
- Suiker
- Mosterd
- Ketjap
- Sambal
- Bouillonblokjes
- (karne) Melk
- Honing

Hoe kies ik de juiste box?

We hebben vier verschillende boxen. Op basis van jouw keuze, stellen wij een standaardmenu samen. Je kan daarna altijd kiezen uit alle recepten, ook recepten buiten jouw standaardmenu.

Heb je bijvoorbeeld een Veggiebox maar eet je wel vis? Dan kies je in het weekmenu gewoon voor die lekkere orzo-risotto met kabeljauw.

Originalbox


De klassieker! Elke week staat er een verrassende mix van vlees-, vis- en vegetarische gerechten op het menu.

Veggiebox


Verrassend veggie met 3 of 4 maaltijden zonder vlees of vis. In de box vind je wel zuivelproducten en producten gemaakt met dierlijk stremsel.

Familybox


Genieten voor jong én oud. Elke week een box vol gerechten die ook bij de allerkleinsten in de smaak vallen.

Quick en Easybox


In 20 minuten van box naar bord - in deze box vind je drie vliegensvlugge vlees-, vis- en vegetarische gerechten. Lekker en snel!

Do you provide information in English?

The communication at HelloFresh Benelux is provided in Dutch or French. We do offer our recipes in English. We also provide the weekly shopping lists in English. Both lists can be found on this page.

If you still need help, our (English speaking) customer care is happy to help you out!

Het lidmaatschap

Tot wanneer kan ik wijzigen? / Ik ben vergeten te wijzigen

Voor bezorging vanaf 22 augustus geldt dat je de box afhankelijk van jouw bezorgdag tot 5 dagen voor bezorging kunt aanpassen. De deadline voor wijzigingen is afhankelijk van de bezorgdag:

  • Woensdag vóór 23.59 uur: bij bezorging op zaterdag en zondag;
  • Donderdag vóór 23.59 uur: bij bezorging op maandag en dinsdag;
  • Zondag vóór 23.59 uur: bij bezorging op woensdag en donderdag.

    Voor alle leveringen tot 22 augustus, is de deadline nog woensdag vóór 23:59

Het lidmaatschap

Een lidmaatschap, klinkt spannend hè? Geen zorgen!
HelloFresh is flexibel! Je kunt namelijk wekelijks pauzeren wijzigen. Wij doen niet aan een verplichte afname.
Je kunt elke week kiezen uit een gevarieerd menu. Je ontvangt de box met de recepten en alle verse ingrediënten op een moment dat jou uitkomt. Zo wordt het wel heel makkelijk!

Ga je op vakantie of komt het even niet uit? Zet de box met een paar klikken op pauze.

Je regelt dit allemaal gemakkelijk zelf in je online account. Alle wijzigingen aan jouw box maak je wekelijks voor de deadline - het moment dat wij de ingrediënten voor jouw box bestellen. Wanneer dit is, lees je hier.

Eenmalige HelloFresh Box

HelloFresh biedt geen proefboxen of éénmalige boxen meer aan. Je kunt altijd een lidmaatschap starten en deze opzeggen op elk gewild moment. Bekijk onze boxen hier.

Ook kortingscodes gelden alleen op een lidmaatschap. Alle boxen bij HelloFresh zijn onderdeel van een lidmaatschap, waarin in principe elke week een HelloFresh Box krijgt, tenzij je pauzeert of opzegt.

Betalingen

Wanneer vindt de betaling plaats?

Wanneer jij je eerste box hebt besteld, vindt de betaling direct plaats via de betalingsmethode die je hebt gekozen. De eerste betaling vindt ook plaats wanneer je bent ingeschreven door een van onze collega's. Wij doen dit om je bankrekening te controleren. De hierop volgende boxen worden in de week dat je de box hebt ontvangen via automatische incasso afgeschreven.

Wij doen ons best om de betaling rondom de bezorging te laten plaatsvinden. Wanneer je dit terugziet op je rekening hangt af van de bank en de betaalwijze die je gekozen hebt. Is het niet duidelijk voor je welke box is afgeschreven? In de omschrijving van de betaling kun je dit terugvinden, hier staat namelijk de datum van levering aangegeven als jaar-maand-dag.

Hoe werkt tegoed of krediet in mijn account?

Soms krijg je van HelloFresh tegoed in jouw account, bijvoorbeeld als je contact hebt gehad met de klantenservice. Dit wordt dan automatisch bijgeschreven in jouw account en je ziet het hier terug. Bij een volgende box zal het automatisch worden verrekend met het bedrag van de HelloFresh Box. Jij hoeft daar niets voor te doen.

HelloFresh tegoed is niet inwisselbaar voor geld.

Hoe werkt tegoed of krediet in mijn account?

De boxen die je in het verleden hebt ontvangen vind je terug in het factuuroverzicht door de volgende stappen te nemen in het online account op onze website:
1. Log in op je persoonlijke account op de HelloFresh webpagina
2. Ga naar instellingen
3. Ga naar je bestellingen en zie daar het overzicht van de bestellingen.

Hoe kan ik mijn betaalgegevens aanpassen?

Pas hier gemakkelijk jouw betaalgegevens aan. We schrijven tussen de €0,01 en €1,00 af om de gegevens te controleren en dat storten we daarna weer terug. Log in in jouw account

Hoe zit het met betalingsveiligheid?

Wij gaan zorgvuldig om met je betaalgegevens. Je betaalgegevens worden volgens de wetgeving bewaard door een derde partij die namens ons betaling verricht. Hierdoor kunnen we na de deadline de betalingen op een veilige manier verwerken.

Verder waarborgen wij jouw privacy door alleen de laatste 4 cijfers van jouw rekening te laten zien in je online account.

Hellofresh cadeau doen

Hoe bestel ik de HelloFresh cadeaubon?

Je geeft heel makkelijk HelloFresh cadeau via de volgende stappen:

1. Ga naar deze pagina voor het bestellen van de cadeaubon.
2. Volg de stappen
3. Wanneer je alle stappen hebt doorlopen sturen wij een cadeaubon naar het ingegeven e-mailadres.
4. Deze kan je uitprinten en aan jouw vriend(in) geven
5. Happy cooking!

Hoe wissel ik de HelloFresh cadeaubon in?

Het inwisselen van de cadeaubon doe je via deze pagina.

Vul daar de code in en volg de stappen. Wij doen de rest en zorgen dat de box vol met verse ingrediënten en inspirerende recepten bij jou thuis wordt bezorgd. Eet smakelijk!

De cadeaubon is niet gekoppeld aan een flexibel lidmaatschap en is een eenmalige levering.

HelloFresh-account

Hoe kan ik mijn e-mailinstellingen aanpassen?

Je kan gemakkelijk instellen welke e-mails je wilt dat HelloFresh je stuurt. We maken onderscheid in wat voor een soort e-mails we sturen. Je doet dit door de volgende stappen te nemen in het online account:

1. Log in via de HelloFresh webpagina
2. Ga vervolgens naar 'Instellingen'
3. Klik op 'Notificaties'. Een pop-up scherm komt nu naar voren
4. Kies vervolgens welke e-mails jij wilt ontvangen

Ik kan niet inloggen, help!

Ai! Wat vervelend dat je niet kan inloggen. Er zijn een paar redenen waarom dat kan zijn:

1. Je logt in met verkeerde gegevens. Controleer het e-mailadres en wachtwoord goed en let op leestekens.
2. Je account is door ons gedeactiveerd. We doen dit bij betaalachterstanden. Neem dan snel contact op.
3. Je wachtwoord klopt niet. Vraag dan snel een nieuwe aan met de bijbehorende link. Controleer je SPAM-folder in jouw e-mailprogramma.
4. Er is een storing. Niet jouw schuld, vaak die van ons. Wacht dan een paar minuten en probeer het opnieuw of verwijder je cookies en browsergegevens.

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres?

Je bezorgadres aanpassen gaat gemakkelijk via je online account.Klik daarvoor hier om naar de instellingen te gaan.

Hoe wijzig ik mijn bezorging?

Pas makkelijk aan wanneer jij je HelloFresh box wilt ontvangen en op welk tijdstip. Dit kan je wekelijks aanpassen via jouw accountinstellingen.

Geef hier ook aan wat de bezorgopmerking moet zijn voor jouw box. Bijvoorbeeld dat de box onder de carport mag als je niet thuis bent.
Vergeet niet de wijzigingen op tijd door te voeren, voor de deadline van jouw box.

Hoe stop ik mijn bezorgingen?

Klik daarvoor hier om naar de instellingen te gaan.
Even helemaal stoppen met HelloFresh? Geen probleem! Je kan in plaats van opzeggen natuurlijk ook kiezen voor het pauzeren van jouw leveringen.

Opzeggen gaat heel simpel:

1. Log in bij HelloFresh
2. Klik rechtsboven op jouw naam en ga naar instellingen
3. Scroll naar beneden en klik op 'BEZORGING STOPZETTEN'.

Na het opzeggen krijg je nog een mail ter bevestiging.

Let op: als we de bestellingen al hebben gedaan is het helaas niet mogelijk om je bezorging direct stop te zetten. Let dan ook goed op jouw deadline.

Maaltijden en voeding

Hoe kan ik pauzeren?

Pauzeren van jouw box? Écht super simpel!

Pauzeren kun je tot 6 weken vooruit doen. Dus lange vakanties of een onregelmatig werkrooster is geen probleem meer!
Let op: Geef de wijziging op vóór de deadline van jouw box. De deadline zie je boven het weekmenu staan..

Houden jullie rekening met allergieën of diëten?

Om er zeker van te zijn dat je niet voor onaangename verrassingen staat, kan je per week aangeven welke maaltijden je wilt ontvangen. Je hebt wekelijks de keuze uit een gevarieerd weekmenu. Per recept geven wij aan welke allergenen het bevat.

Je kan dit controleren door, via je online account, op 'Mijn Bestellingen' te klikken. Vervolgens navigeer je met de pijltjes om de wekelijkse maaltijden in te zien. Je kan dit het beste inzien door op de foto van de maaltijd te klikken.

Voedingswaarden, allergiën en ingrediënten

De pagina's van de recepten geven al veel informatie over de ingrediënten en voedingswaarden. Lekker en overzichtelijk!
FOTO

Zijn jullie producten biologisch?

Niet alle producten in onze box hebben niet altijd een biologisch keurmerk.

We selecteren producten op basis van kwaliteit: ze moeten vers en lekker zijn. Het moet duidelijk zijn waar de producten vandaan komen en hoe ze zijn geproduceerd. Deze criteria vinden wij belangrijker dan een keurmerk. Indien er onduidelijkheden zijn over een bepaald product, dan kan je dit navragen bij de klantenservice.

Voordat je aan de slag gaat met verse producten als groente en fruit, is het belangrijk dat je ze goed wast.

Kijk voor meer informatie over onze selectiecriteria en de producten hier.

Ingrediënten

Welke ingrediënten leveren jullie niet?

Er zijn een aantal basisingrediënten die de meeste mensen al in hun keukenkastje hebben staat die je gebruikt bij het bereiden van de HelloFresh-maaltijden. Deze ingrediënten worden niet geleverd in de box.

Elke week kun je op de website op het boodschappenlijstje vinden welke ingrediënten je die week nodig hebt die niet in de box zitten.

De volgende ingrediënten komen regelmatig terug in de recepten:

- Peper en zout
- (Extra vierge) olijfolie
- Zonnebloemolie
- Balsamicoazijn
- Rodewijnazijn
- Wittewijnazijn
- Roomboter
- Bloem
- Witte en bruine suiker
- Mosterd
- Ketjap
- Sambal
- Bouillonblokjes
- Melk
- Honing

Hoe lang blijven mijn ingrediënten vers?

We gebruiken zoveel mogelijk verse producten. Dit betekent dat deze beperkt houdbaar zijn. Dit geldt met name voor vlees, vis en groente.

We helpen je met het plannen van jouw weekmenu door op de receptkaarten aan te geven hoe lang de producten die je in dit gerecht verwerkt houdbaar zijn (3 of 5 dagen). De producten zijn zo vers dat je deze vaak na vijf dagen ook nog kunt eten. Daarnaast raden we wel aan om alle vis- en vleesgerechten eerst te eten.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je allemaal recepten hebt gekozen waarvan wij je adviseren deze binnen 3 dagen te eten. Dat betekent echter niet dat de producten niet langer dan 3 dagen houdbaar zijn. Als de groente er nog goed uitziet, kun je deze gewoon eten. Voor vlees, vis en andere beperkt houdbare ingrediënten kun je de houdbaarheidsdatum op de verpakking aanhouden.

Mocht de kwaliteit van de producten na een aantal dagen toch sterk achteruit zijn gegaan dan kan je dat altijd laten weten aan onze klantenservice. Dan zorgen we voor een passende oplossing.

Tip: Je kunt producten als vlees en vis vaak ook invriezen. Heb je hier twijfels over? Neem dan contact op met onze klantenservice

Hoe bewaar ik verse kruiden?

Verse kruiden kun je het beste in de koelkast bewaren. Jouw box wordt namelijk gekoeld geleverd. Door het plotselinge temperatuurverschil kunnen verse kruiden achteruit gaan in kwaliteit, als je deze vervolgens op kamertemperatuur bewaart.

Wikkel ze in een vochtige theedoek of een keukenpapier en leg in de groentelade. Zo blijven ze minimaal 5 dagen houdbaar. Wil je de kruiden langer bewaren? Je kunt ze drogen of invriezen. Als je ze invriest, bijvoorbeeld met behulp van een ijsblokjesvorm, kun je deze kruiden ongeveer 2 maanden bewaren. Wil je eens iets anders doen met je overgebleven verse kruiden? Verwerk het in een pesto, kruidenboter of maak er kruidenolie van!

Extra's om toe te voegen

April Thema: Vegan

Met de recepten in het maandthema van april willen we laten zien dat plantaardig eten niet heel anders hoeft te zijn dan wat je gewend bent. Vertrouwde ingrediënten kun je eenvoudig vervangen door een plantaardig alternatief.

Veganistisch of plantaardig betekent dat alle ingrediënten in het recept zijn gemaakt zonder dierlijke producten. Dit houdt in dat er geen vlees, vis, zuivel, eieren of andere dierlijke producten als gelatine of stremsel in de ingrediënten verwerkt zijn.
<br?>Sommige van deze ingrediënten kunnen echter wel sporen van dierlijke producten bevatten. Dit houdt in dat er op de locatie waar deze plantaardige ingrediënten worden geproduceerd, ook dierlijke producten worden verwerkt. De leverancier kan in sommige gevallen niet garanderen dat sporen hiervan terecht komen in de plantaardige producten.

In april betekent dit dat het broodje van de hamburger sporen van melk of ei kan bevatten en voor de pasta dat deze sporen van ei kan bevatten. Dit houdt niet in dat er melk of ei is gebruikt in deze producten, maar dat op dezelfde locatie ook wordt gewerkt met melk en ei.

HelloFresh Bourgondisch

LEVENSGENIETERS OPGELET!


Zin om jezelf een keer extra te verwennen? HelloFresh Bourgondisch is een maaltijd waarmee je echt een spektakel aan tafel brengt. Na het koken zet jij heel de tafel vol met diverse gerechtjes, lekker vlees of vis of zelfs vegetarische weldadigheid!

Deze maaltijden bevatten veel verschillende producten en zijn daarom iets duurder. Vaak rond de 4 euro per portie. Maar daar staat dan heerlijk en lekker lang tafelen tegenover!

HelloFresh Premium

LEVENSGENIETERS OPGELET!
Zin om jezelf een keer extra te verwennen? Je kunt elke week kiezen voor een Premium-recept in je box: een restaurantwaardig gerecht dat je in een handomdraai op tafel zet. Het zijn wekelijks klassieke, Franse of hartverwarmende gerechten waar je voor kiest in een restaurant, maar niet zou bedenken om thuis klaar te maken.

We pakken met deze maaltijd behoorlijk uit: je ontvangt bijzondere producten die wij normaal gesproken niet wekelijks aanbieden. Hierdoor vragen wij 2 of 3 euro extra per persoon (afhankelijk van de maaltijd). Vervolgens heb je binnen 30 - 45 minuten een waar meesterwerk op tafel!

Het bestellen van een Premium-gerecht in je box is een fluitje van een cent. Ga bij je HelloFresh-account naar het overzicht van de recepten van de komende week en voeg daar het gerecht waar ‘Premium’ bij staat toe aan je box.

Smakelijk eten!

Vaker hetzelfde recept in een week?

Zit je favoriete recept in de box? Goed nieuws, je kan dit recept nu meer dan 1x bestellen voor in dezelfde week! Hoe dat werkt? Ga naar je profiel en onder de maaltijd kan je op het 'plusje' klikken om de maaltijd twee keer te ontvangen.

Goed om te weten: je krijgt een dubbele portie van deze maaltijd. Heb je normaal een 2-persoons-box dan krijg je deze voor 4 personen. Heb je normaal een 4-persoons-box dan krijg je deze maaltijd voor 8 personen.

Eet smakelijk!

Leveringen

Ik mis een product / Er is wat mis met een product

Jouw box moet gegarandeerd vers en volledig zijn. Dat vinden we belangrijk en jij vast ook!
Toch kan het gebeuren dat een product van mindere kwaliteit is, of dat onze collega's het zijn vergeten in te pakken. Geef dit dan altijd door aan de klantenservice, bijvoorbeeld via <a href='https://api.whatsapp.com/send?phone=3223522246&text=Hallo%20HelloFresh,%20er%20is%20wat%20mis%20met%20mijn%20box%20namelijk%20%20%20.%20Mijn%20naam%20is%20'target='_blank'>WhatsApp.

Vermeld het volgende:
-Jouw naam, e-mailadres en postcode
-Het product dat je niet hebt gekregen of waar iets mis mee is.


Het liefst ontvangen we ook een foto wanneer mogelijk!

Mijn box is niet bezorgd, help!

Link in sms


Elke week krijg jij voorafgaand aan de levering een sms met daarin een link om jouw box te volgen. Ook wordt hier de status van jouw box steeds geupdate, zodat jij altijd weet wat er aan de hand is!

Briefje in de brievenbus.


Als jouw box niet bezorgd is, dan is het eerst belangrijk om de brievenbus na te kijken. De chauffeur kan namelijk een briefje hebben achtergelaten met instructies. Het briefje van de chauffeur kan de volgende opmerkingen hebben:

- Jouw box is bezorgd bij de buren
- Jouw box is bezorgd volgens jouw online geregistreerde instructie
- Jouw box is retour genomen naar het distributiecentrum


Geen briefje?


Als je geen briefje hebt gehad van de chauffeur, dan raden wij je aan om direct contact op te nemen met de klantenservice. Op deze manier kunnen wij jou sneller en persoonlijker helpen. Je kunt daarvoor het beste telefonisch contact opnemen of door te reageren via de link die je van ons hebt ontvangen.

Bezorgkosten

Bij HelloFresh hebben we verschillende bezorgvensters om jouw box geleverd te krijgen. Voor sommige (kleinere) vensters vragen we een kleine toeslag. Deze toeslag vragen omdat het relatief drukke tijdsvensters zijn waarin de bezorging meer aandacht vergt.

Je kan altijd kiezen voor de grotere vensters, deze zijn zonder toeslag. Zo zit er voor iedereen een goed bezorgmoment bij. Welke vensters beschikbaar zijn is afhankelijk van jouw adres.

Hoe wijzig ik mijn eerste levering?

Welkom bij HelloFresh. Je hebt jezelf waarschijnlijk net ingeschreven en jouw eerste box uitgekozen. Het kan natuurlijk gebeuren dat je toch een paar kleine dingen wil aanpassen. Voor de eerste box kan je de wijzigingen gemakkelijk aanpassen in jouw account.

Alleen het stopzetten van je eerste box dien je door te geven via de klantenservice. Dit kan je niet zelf doen via het account. Wijzigingen doorgeven doe je door middel van de volgende stappen:

1. Log in in jouw account.
2. Bovenaan klik je op jouw accountnaam
3. Klik op 'Instellingen'
4. Klik vervolgens op 'Boxinstellingen' en kies de gewenste box door op 'Beheren' te klikken
5. In het volgende scherm kan je de gewenste details aanpassen

Let op: Houd er rekening mee dat wij een deadline hanteren voor het aanpassen van jouw box.

Hoe wijzig ik mijn bezorging?

Pas makkelijk aan wanneer jij je HelloFresh box wilt ontvangen en op welk tijdstip. Dit kan je wekelijks aanpassen via jouw accountinstellingen.

Geef hier ook aan wat de bezorgopmerking moet zijn voor jouw box. Bijvoorbeeld dat de box onder de carport mag als je niet thuis bent.
Vergeet niet de wijzigingen op tijd door te voeren, voor de deadline van jouw box.

Waar en wanneer wordt er geleverd?

We bezorgen in België op zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en woensdag. Op donderdag en vrijdag leveren we niet.

In jouw account kan je gemakkelijk de bezorgtijden aanpassen passend bij jouw woongebied.

Sommige levertijden vragen we een kleine toeslag voor. Als het bijvoorbeeld een druk levermoment is. Alle ruimere vensters zijn altijd gratis!

Wanneer en hoe laat komt mijn box?

De dag voor bezorging ontvang je een sms met een tracking link. We geven daarin aan wanneer je de box de volgende dag kan verwachten. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen - al zal dit minimaal zijn. Houd er rekening mee dat het tijdstip een indicatie is en dat de bezorger te maken kan hebben met file of weersomstandigheden.

Mijn box wordt later geleverd, wat nu?


Je ontvangt een sms zodra de chauffeur minimaal drie kwartier vertraagd is. Als de nieuwe verwachte aankomsttijd niet meer gunstig uitkomt, neem dan contact op met de klantenservice. Je kan ook reageren op het sms-je dat je van ons hebt ontvangen. Daarin kan je aangeven of de box bij een specifieke buur aangeboden mag worden.
Daarnaast kan je ook denken aan instructies, zoals: de box onder een carport plaatsen of de box achter een hekje plaatsen.

Track en trace


Een half uur vóór de verwachte aankomsttijd ontvang je een volgende sms. Daarin staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen - al zal dit minimaal zijn. Zodra onze chauffeur naar jou toe navigeert, kun je met de link jouw box volgen tot je voordeur!

Voor deze dienst dien je een mobiel nummer te hebben. Deze moet geregistreerd zijn in jouw online account. Aan deze dienst zijn geen extra kosten verbonden - en is dus geheel gratis!

De sms-jes zijn een extra service die wij bieden. Helaas kunnen wij niet voor iedereen garanderen dat de sms-jes goed aankomen. Denk bijvoorbeeld aan verkeerd geregistreerde nummers of een provider die dit niet optimaal ondersteunt.

Ik ben niet thuis tijdens de levering. Wat nu?

Gaat het om een levering die nu onderweg is? Stuur dan een bericht via WhatsApp.
Aanpassingen vóór de levering van je box doe je simpel via jouw account.
Het kan gebeuren dat je niet thuis bent op het moment dat jouw box bezorgd wordt. We vragen wel van al onze klanten om thuis te zijn, om zo de box altijd aan de juiste persoon te kunnen afleveren.
Toch niet thuis? Dan bellen we aan bij jouw buren en vragen of zij de box voor je willen aannemen. We doen dan een briefje in jouw brievenbus zodat je weet waar de box is.

In het online account kun je een bezorgopmerking plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan praktische zaken (“mijn bel doet het niet” of “derde deur van links”), maar ook kun je tips geven wat de chauffeur moet doen als je niet aanwezig bent (“graag bij nummer 4 afleveren” of “achter de garage, onder het afdakje”).

Duurzaamheid

Welk verpakkingsmateriaal wordt er gebruikt?

De HelloFresh-Box


De box waarin alle producten worden bezorgd is recyclebaar. Je kan de box schoon en opgevouwen meegeven aan de koerier die een nieuwe HelloFresh Box komt bezorgen en dan zorgen wij ervoor dat het materiaal weer gebruikt kan worden als grondstof voor papier en karton. Je kan de box ook zelf bij het oud papier zetten.

Karton


Het karton dat HelloFresh gebruikt wordt geproduceerd met het gebruikersdoel dat dit in contact kan komen met levensmiddelen.

Verpakkingen


De meeste verpakkingen zijn recyclebaar. Bovendien zijn verpakkingen gezien vanuit een duurzaamheidsperspectief vaak voordelig: door de verpakking blijft een product langer houdbaar, waardoor het niet weggegooid wordt en er dus geen voedselverspilling plaatsvindt. Aangezien het voedselproduct zelf een veel grotere CO2-impact heeft dan de verpakking, is een verpakking gebruiken dus duurzamer doordat het voedselverspilling voorkomt. Wij wijken soms af naar plastic verpakkingen. Dit doen wij puur om de versheid van de producten te garanderen.

Wat wordt er gedaan met afvalvermindering?

We houden er niet van om voedsel weg te gooien, dus portioneren we onze producten en schenken we producten die over zijn aan de Voedselbank, Buurtbuik en andere kleinere initatieven.
Het karton van de HelloFresh Box wordt gerecycled en we gebruiken alleen niet-recyclebaar verpakkingsmateriaal als dit de kwaliteit van de losse producten ten goede komt.

Korting en codes

Hoe kan ik mijn korting inwisselen

Een kortingscode, wat leuk! Want nu kan jij HelloFresh voordelig leren kennen! Korting is bijna altijd alleen geldig voor nieuwe klanten en zijn niet te gebruiken als je al eerder met ons hebt meegegeten. Voor het inwisselen als bestaande klanten, klik hier.

Het inwisselen van de code gaat erg gemakkelijk tijdens het bestellen.

- Kies de box die bij je past
- Kies je accountgegvens en wachtwoord
- Vul je adresgegevens in en kies een aflevermoment
-Bij de pagina betaalgegevens kan je je kortingscode invoeren


Werkt het niet? Controleer dan de voorwaarden van de code of neem contact met ons op.

Tot slot doen wij controles per huishouden om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van de kortingen. Je kan per huishouden namelijk één keer de korting gebruiken.

Help! Mijn code werkt niet

Werkt jouw kortingscode niet? Dit kan diverse redenen hebben. Zie hieronder een paar voorbeelden:

- De code is verlopen
- De code is niet goed ingevuld of overgenomen. Let op leestekekens in de code
- De meeste codes zijn alleen beschikbaar voor mensen die nog nooit bij HelloFresh hebben besteld. Heb je al eerder besteld dan werkt het misschien niet.
-De code is al eens gebruikt. Bijvoorbeeld als je jouw bestelling niet hebt afgemaakt

Lukt het niet? Controleer dan alles nog een keer of neemt contact met ons op.

Waarom moet ik 1 euro betalen?

Goede vraag! Er zijn twee redenen waarom wij 1 Euro afschrijven van je rekening:

Je hebt een eerste gratis box besteld


Som is de eerste box uit het lidmaatschap gratis, door korting bijvoorbeeld. Alle boxen daarna betaal je dan de reguliere prijs. We controleren daarom bij de eerst bestelling jouw betaalgegevens. Zo weten we dat die alvast kloppen voor alle boxen erna.

Let op: HelloFresh heeft geen gratis proefboxen. Het gaat altijd om een lidmaatschap .Je bent niet verplicht tot een minimale afname en kan het lidmaatschap ook beëindigen na het ontvangen van de eerste box. Denk wel aan de deadline.

Je hebt jouw betaalgegevens gewijzigd

Ook bij het wijzigen van je betaalgegevens incasseren wij tot 1 Euro van je rekening. Dit doen we ter controle of het nummer geldig is en of wij hier voortaan van kunnen afschrijven.
Geen zorgen, in beide gevallen storten we de euro weer netjes terug zodra we alle gegevens hebben gecontroleerd!

De Klantenservice

Openingstijden klantenservice

We helpen je graag naar een goed antwoord en we staan elke dag voor je klaar tussen de volgende tijden*:

  • Maandag 09:00 - 23:00
  • Dinsdag 09:00 - 23:00
  • Woensdag 09:00 - 23:00
  • Donderdag 09:00 - 18:00
  • Vrijdag 09:00 - 18:00
  • Zaterdag 08:00 - 21:00
  • Zondag 09:00 - 22:00

*) Met uitzondering van enkele nationale feestdagen

Uitnodigen van vrienden

Hoe werkt het uitnodigen van vrienden?

Heb je vrienden die enthousiast zijn over HelloFresh? Met jouw persoonlijke code kunnen je vrienden een lidmaatschap afsluiten waarbij zij op de eerste box €20 korting ontvangen. Daarnaast krijg jij ook €20,- korting op jouw volgende box!

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Neem contact op