FAQ

HelloFresh-lidmaatschap

Hoe log ik in op mijn HelloFresh-account?
Op de website kan je onder "inloggen/registreren" inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je via e-mail gekregen hebt. Mochten er problemen zijn met je HelloFresh-account, neem dan contact op met onze klantendienst via 03 808 5062 of klantendienst@hellofresh.be.
Wat betekent een ‘lidmaatschap’ bij HelloFresh?
Een flexibel lidmaatschap betekent dat je op wekelijkse basis een HelloFresh Box van ons ontvangt. Jouw HelloFresh-lidmaatschap is flexibel. Het lidmaatschap kan gepauzeerd worden, via jouw HelloFresh-account of via onze klantendienst. Het pauzeren, opzeggen en wijzigen van de HelloFresh Box kan tot uiterlijk de woensdag middernacht voor levering van de volgende box gedaan te worden. Op donderdag bestellen wij namelijk alle producten voor de boxen die de zaterdag tot woensdag erna bezorgd worden. Zo bestellen we precies wat we nodig hebben en is er geen voedselverspilling.
In welke taal krijg ik mijn box?
In Wallonië zijn de recepten Franstalig en in Vlaanderen in het Nederlands. In Brussel kun je kiezen.
Niet goed, geld terug
Voor de HelloFresh maaltijden geldt een niet goed, geld terug-garantie. Als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met een maaltijd, neem dan binnen vijf (5) dagen na levering contact op met onze klantendienst. Wij betalen je het aankoopbedrag voor die maaltijd dan terug.
Als ik eenmalig een Proefbox heb besteld, ben ik dan meteen lid?
Nee, in dat geval heb je geen lidmaatschap bij HelloFresh en ontvang je dus eenmalig de box.
Kan ik mijn lidmaatschap voor een bepaalde tijd pauzeren?
Je kan je lidmaatschap gemakkelijk pauzeren. Handig dus als je bijvoorbeeld op vakantie of zakenreis gaat. Je kunt dit aan ons doorgeven via jouw HelloFresh-account. Het pauzeren van de HelloFresh Box dient uiterlijk de woensdagavond voor levering van de volgende box doorgegeven te worden.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Het opzeggen van je account is heel gemakkelijk. Login in je persoonlijke account en volg de onderstaande stappen:
  • 1. Klik op je naam en ga naar 'Instellingen'
  • 2. Selecteer bovenaan de box waarvan je het lidmaatschap wilt opzeggen. Let op, als je de Fruitbox selecteert blijft de maaltijdbox actief.
  • 3. Klik rechtsonder op "Dit lidmaatschap opzeggen"
  • 4. Kies jouw laatste bezorging of klik op 'Direct opzeggen' waarbij we het lidmaatschap bij de eerstvolgende mogelijkheid stoppen
  • 5. Volg de stappen om het lidmaatschap op te zeggen
  • 6. Je ontvangt vervolgens per e-mail een bevestiging, controleer deze even.
Hoe activeer ik mijn lidmaatschap weer?
Je kan je lidmaatschap weer activeren via jouw HelloFresh-account. Onder de menuknop ‘Mijn boxen’ kan je je box pauzeren en activeren. Je kan ons ook altijd e-mailen (klantendienst@hellofresh.be) of bellen op 03 808 5062. Houd er rekening mee dat wij wijzigingen voor de volgende box ten laatste de woensdagavond voor de levering van de volgende box kunnen verwerken.
Tijdens het registreren/betalen ging er iets fout. Wat moet ik nu doen?
Wij helpen je graag! Stuur een e-mail naar (klantendienst@hellofresh.be) of bel onze klantendienst op 03 808 5062.
Kan ik zelf zien wat voor box ik heb besteld?
Als je inlogt op je ledenaccount kan je precies zien wat je hebt besteld en kan je wijzigingen doorvoeren.
Tot wanneer kan ik een bestelling wijzigen?
Je kan je bestelling wijzigen tot en met de woensdag voor de levering. Dat kan via je HelloFresh-account. De bestelling van je eerste HelloFresh Box wordt echter direct vastgelegd en hieraan kun je niets zelf wijzigen in je account. Wil je dat toch doen, bel dan onze klantendienst op 03 808 5062 of mail naar (klantendienst@hellofresh.be).
Ik heb een kortingscode gekregen. Hoe kan ik gebruik maken van de korting?
Heb jij al een lidmaatschap bij HelloFresh? Dan kun je helaas geen gebruik meer maken van kortingsacties. Je kunt dan wel gebruik maken van de vriendenkorting: bij aanmelding bij HelloFresh heb jij namelijk een unieke kortingscode ontvangen. Gebruiken jouw vrienden deze code, dan ontvangen zij €10,- korting op de eerste HelloFresh Box en €10,- korting op de tweede HelloFresh Box. Bovendien ontvang jij €12,- korting op jouw eerstvolgende box. Deel jouw persoonlijke code met jouw vrienden via jouw HelloFresh account.
Als je nog geen lid bent bij HelloFresh en je hebt een kortingscode, dan kun je deze invullen tijdens het bestelproces. De kortingscode kan eenmalig, per huishouden, worden gebruikt.De korting wordt dan automatisch verrekend.
Kan ik meermaals een Proefbox bestellen?
Dat kan, maar het is makkelijker om een lidmaatschap te nemen. De box activeren en pauzeren, kan wanneer je wil. Denk er wel aan dat je uiterlijk de woensdag voor de levering een pauzering of activering doorgeeft aan onze klantendienst of in je ledenaccount op de website.

HelloFresh Boxen

Zijn alle ingrediënten biologisch?
Onze producten zijn niet per definitie biologisch. We selecteren producten op basis van kwaliteit en de herkomst. Dit betekent dat sommige producten die in de box zitten een biologisch keurmerk hebben en andere niet. Wij vinden het belangrijkste dat de producten lekker en vers zijn en op een eerlijke manier zijn geproduceerd, dat is voor ons belangrijker dan dat de producten een biologisch keurmerk hebben. Kijk voor meer informatie over onze selectiecriteria onder ‘Filosofie’.
Wordt er rekening gehouden met speciale diëten, intoleranties of allergieën?
Producten waar jij persoonlijk niet tegen kunt of die je niet lekker vindt, kunnen wij helaas niet uit de box laten. We kunnen je wel tips geven over welk vervangend product je in de plaats kunt aanschaffen en gebruiken. Neem in dat geval contact op met de klantendienst. Je kunt van tevoren zien wat er in de HelloFresh Box zit. Zit er iets in wat je niet lust of niet mag, dan kun je dat gerecht ook eenvoudig wisselen voor een ander gerecht van die week. Je kunt namelijk wekelijks kiezen uit 10 verschillende gerechten via je persoonlijke account. Hier lees je er meer over.
Wij geven van elk recept aan of de producten die erin verwerkt worden allergenen bevatten. Deze informatie kun je vinden op de receptenkaarten en in het overzicht van recepten die in de komende box zitten. Meer informatie over allergenen vind je hier.
Kan ik maaltijden zelf kiezen?
Zeker! Je kunt wekelijks kiezen uit 10 verschillende gerechten. Hier lees je er meer over.
Is er ook een box met vegetarische maaltijden?
De Veggiebox bevat 3 maaltijden zonder vis en vlees. In de maaltijden zijn wel dierlijke producten verwerkt, zoals eieren, kaas en bijvoorbeeld yoghurt. De kaas in de Veggiebox kan ook dierlijk stremsel bevatten.
Ik wil graag een Ontbijtbox / Fruitbox bestellen. Hoe doe ik dit?
Deze bestel je gemakkelijk via de website. Je kunt alleen een Ontbijtbox of Fruitbox bestellen, als je ook een maaltijdbox hebt bij HelloFresh. Ben jij al klant bij HelloFresh, dan bestel je eenvoudig de Ontbijtbox en/ of Fruitbox via de website. Omdat je al een account hebt bij ons, vragen wij je tijdens de bestelling om in te loggen en hoef je niet meer al je gegevens in te vullen.

Bezorging

Waar bezorgt HelloFresh?
HelloFresh bezorgt in Vlaanderen, Brussel en sinds kort ook in Wallonië. Wijzig je taalvoorkeur onderaan de website en krijg alle informatie te zien over onze bezorging in Wallonië.
Wanneer bezorgt HelloFresh?
In Vlaanderen bezorgen we de box op zaterdagochtend tussen 08.00 en 14.00 uur, zondagmiddag tussen 13.00 en 20.00 uur en op maandag-, dinsdag- en woensdagavond tussen 16:30 en 22:30 uur. In Brussel en Wallonië leveren we op zaterdag tussen 08:00 en 14:00 uur, zondag tussen 15:00 en 20:00 uur, op dinsdag van 16:30 tot 21:30 uur en woensdag tussen 14:30 en 21:30 uur.
Kan ik aangeven hoe laat ik mijn box wil ontvangen?
Als je je inschrijft bij HelloFresh kan je aangeven welke bezorgtijd je verkiest. Wij proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Je kan je voorkeurstijd altijd aanpassen in je online account.
Uit welke voorkeurstijden voor de bezorging van mijn HelloFresh Box kan ik kiezen?
Op zaterdagochtend leveren we in de volgende tijdsvakken: van 8.00 tot 11.00 uur, van 9.00 tot 12.00 uur, van 10.00 tot 13.00 uur en van 11.00 tot 14.00 uur. Voor de levering van zondagmiddag kun je kiezen uit een van de volgende tijden: tussen 13.00 en 16.00 uur, tussen 14.00 en 17.00 uur, tussen 15.00 en 18.00 uur, tussen 16.00 en 19.00 uur en tussen 17.00 en 20.00 uur. Op maandag-, dinsdag en woensdagavond kun je kiezen uit de volgende tijden: tussen 16.30 en 19.30 uur, tussen 17.30 en 20.30 uur, tussen 18.30 en 21.30 uur en tussen 19.30 – 22.30 uur. Voor Brussel en Wallonië gelden er andere bezorgtijden. In deze gebieden bezorgen wij de HelloFresh Box op zondagmiddag tussen 15.00 en 20.00 uur en op dinsdagavond tussen 16:30 en 21:30 uur.
Wat gebeurt er met mijn box als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent, bezorgen we je box bij de buren. De koerier laat je met een flyer in je brievenbus weten waar hij de box afgeleverd heeft. Je kan ook een "lievelingsbuur" aanwijzen, aan wie we de box afgeven als jij niet thuis bent.
Kan ik mijn box op een ander adres laten bezorgen?
Ja. We moeten dat wel op tijd (uiterlijk de woensdag voor de levering) weten. Je kan dit melden via je eigen online account of via onze klantendienst.
Track&Trace: hoe werkt het?
Op de dag van de bezorging krijg je een sms. Daarin staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Een half uur voor de verwachte aankomsttijd ontvang je een sms (indien je 06-nummer bij ons bekend is) met daarin een tijdsblok van een kwartier. Deze tijd kán in de tussentijd wijzigen; al zal dit minimaal zijn. Zodra onze chauffeur ook daadwerkelijk naar jou toe navigeert, kun je met de link jouw box volgen tot je voordeur.
Track&Trace: is de sms-service gratis?
De sms die je ontvangt is gratis.
Track&Trace: kunnen jullie de aankomsttijd garanderen?
De tijd die we je sturen is de verwachte aankomsttijd. We doen ons uiterste best om die tijd zo nauwkeurig mogelijk aan te geven, maar natuurlijk kunnen zich altijd situaties voordoen die de aankomsttijd beïnvloeden. In dat geval stellen we je daarvan per sms op de hoogte.
Track&Trace: Ik heb geen mobiel nummer, kan ik nu geen gebruik maken van de sms-service?
Alleen als je een mobiel nummer hebt en deze bij ons bekend is, kun je gebruik maken van onze sms-service.

Flexibiliteit

Hoe kan ik van maaltijd wisselen?
In je persoonlijke account kun je bij 'Mijn leveringen' onderaan de pagina op de balk 'Pas het menu aan' klikken. Je kunt daarna op de 10 verschillende recepten klikken waar jouw voorkeur naar uitgaat. Daarna klik je onderaan op de balk 'Opslaan'. Je kunt dit menu nog wijzigingen tot woensdag 23:59 uur. Wil je een week pauzeren dan klik je op 'Deze week overslaan' onderaan de pagina. Voor een overzicht van je bezorgingen kun je rechtsboven op het kalendersymbool klikken.
Waar vind ik de kalender?
De kalender vind je in 'Mijn leveringen' en dan rechtsboven aan de pagina. Wanneer je daar op klikt, vind je een overzicht van jouw bestellingen. Wil je deze veranderen dan kan dat bij 'Mijn leveringen' onderaan de pagina: 'Sla deze week over'.

Betalingen

Hoeveel kost een HelloFresh Box?
De prijzen van de boxen kun je hier vinden en onder het kopje 'bestellen'.
Hoe betaal ik?
Je kan betalen via domiciliëring, iDeal (alleen voor Nederlandse banken) of creditcard.
Wanneer vindt de betaling plaats?
Bij de eerste bestelling wordt het verschuldigde bedrag direct van je rekening afgeschreven. Bestel je een flexibel lidmaatschap? Dan worden de volgende leveringen in de week van de bezorging automatisch afgeschreven van het door jou opgegeven rekeningnummer. Wanneer dit precies gebeurt, is afhankelijk van je bank en de betaalwijze die je gekozen hebt.
Hoe verander ik mijn betaalwijze of rekeningnummer/creditcard?
Log in op je account en pas bij je lidmaatschap de betaalwijze aan. Als dit niet lukt, kan je ook via de klantendienst een wijziging doorgeven. Mail naar klantendienst@hellofresh.be of bel ons op het nummer 03 808 5062.

Hello Kookhulp!

Hello Kookhulp!: wat is dat precies en hoe kan ik Hello Kookhulp! bereiken?
Hello Kookhulp! is de HelloFresh-WhatsApp service voor al je kookvragen. Tussen 16.00 en 21.00 uur staat ons culinaire team voor je klaar met oplossingen voor jouw kookvragen. Je kunt onze Hello Kookhulp! in Nederland en Vlaanderen (tussen 16.00 en 21.00 uur) gratis bereiken op +31 06 2727 3232.
Wat voor vragen kan ik stellen via Hello Kookhulp!?
Hello Kookhulp! is bedoeld voor vragen die je hebt tijdens het koken. Ons culinaire team beantwoordt je vragen binnen enkele minuten en helpt je zoeken naar een passende oplossing. Zo kun je ons bijvoorbeeld een berichtje sturen als je soep te zout is, wanneer je een ingrediënt mist maar toch graag een bepaald recept wilt maken of als je niet weet hoe het kan dat je cake aan de binnenkant nog niet gaar is.
Voor vragen over de bezorging van je box, het wijzigen van je lidmaatschap of andere vragen kun je terecht bij onze klantendienst via email, chat, telefoon, of sms.
Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik een bericht stuur naar Hello Kookhulp!?
Als je ons een bericht stuurt via Hello Kookhulp! zien wij jouw WhatsApp-naam, foto en telefoonnummer. Jouw WhatsApp-status zien we niet. Een derde partij slaat de WhatsApp-gesprekken 24 uur lang onleesbaar op. Zij verwijderen deze gegevens na deze 24 uur.
Verder zijn de voorwaarden van toepassing waarmee je akkoord gaat bij het installeren van WhatsApp. Onze volledige algemene voorwaarden lees je hier.
Ik heb geen WhatsApp, maar wél een kookvraag. Wat moet ik doen?
Je kunt je vraag ook stellen via onze Facebookpagina. Hier geven wij ook antwoord op jouw vraag, alleen kan dat wel iets langer duren.
Ik heb geen WhatsApp, maar wil het wel. Hoe doe ik dat?
Heb je een Android-toestel? Ga dan naar de Play store, volg de aanwijzingen en download WhatsApp.
Heb je een iPhone? Ga dan naar de App store, volg de aanwijzingen en download WhatsApp.

Overig

Hoe bereik ik de klantendienst?
Per e-mail naar klantendienst@hellofresh.be of telefonisch op 03 808 5062.
Wanneer is de klantendienst bereikbaar?
Wij zijn zeven dagen per week telefonisch bereikbaar. Kijk hier voor de openingstijden en contactgegevens van de klantendienst.
Hoe kan ik de app downloaden?
De HelloFresh-app is alleen geschikt voor iOS. Je kunt hem downloaden via de App-store: lees hier meer over de app.
Blijven de producten een week lang houdbaar?
De producten zijn supervers en daardoor langer houdbaar dan je van producten in de supermarkt gewoon bent. In het receptenboekje en de nieuwsbrief die je bij je box krijgt, staan tips over de volgorde van de gerechten en de houdbaarheid van de producten.
Kan ik de recepten in het Engels ontvangen?
Dat kan! Via onze nieuwsbrief kun je heel gemakkelijk de Engelse recepten downloaden. Onderaan de nieuwsbrief waarin informatie staat over de bezorging en de producten van die week, staat een link naar de Engelse recepten van die week.
Welke producten zijn handig om in huis te hebben?
De volgende ingrediënten komen in kleine hoeveelheden van pas bij het bereiden van de HelloFresh-maaltijden, maar worden niet door ons geleverd: peper, zout, (extra vierge) olijfolie, zonnebloemolie, balsamicoazijn (zwart en wit), boerenboter, bloem, suiker, mosterd, ketjap, sambal, bouillonblokjes en melk.
Is de verpakking van de producten recycleerbaar?
Ja, je kan de doos schoon en opgevouwen meegeven aan de koerier die de nieuwe HelloFresh Box komt brengen. Wij zorgen er dan voor dat het materiaal weer gebruikt wordt als grondstof voor papier en karton. Je kan de doos ook bij het oud papier zetten.
Ik heb een andere vraag of opmerking.
Voor andere vragen kan je contact opnemen met onze klantendienst via klantendienst@hellofresh.be of op het telefoonnummer 03 808 5062.
Ik heb een vraag over mijn DinnerParty
Voor vragen kun je contact opnemen met onze DinnerParty servicedesk via dinnerparties@hellofresh.be Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met jou op.
Hoe schakel ik push-berichten voor de HelloFresh-app uit?
Het uitschakelen van push-berichten verloopt niet via de HelloFresh-app, maar via de instellingen van jouw mobiele telefoon. Bekijk hieronder het stappenplan hoe je push-berichten op jouw telefoon kunt uitschakelen.

Uitschakelen van push-berichten voor IOS

1. Ga naar Instellingen en vervolgens onderaan naar Apps.

2. Scroll door de lijst met alle apps en klik op de HelloFresh-app.

3. Kies in het volgende menu voor berichtgeving.

4. Kies nu voor sta berichtgeving toe om alle push-berichten uit te schakelen.

Uitschakelen van push-berichten voor Android

1. Ga naar Instellingen en vervolgens naar Apps.

2. Scroll door de lijst met alle apps en klik op de HelloFresh-app.

3. Klik op Meldingen uitschakelen.

Ik heb een andere vraag of opmerking.
Voor overige vragen kun je contact opnemen met onze klantendienst via klantendienst@hellofresh.be.