FAQ


Wie wij zijn

Over HelloFresh

Hoe werkt HelloFresh?
Wij zijn zelf heel enthousiast over HelloFresh en hebben een pagina geschreven waar alles duidelijk staat omschreven. Klik hier voor meer informatie  

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Wat zit er in?

In een HelloFresh Box vind je wat je nodig hebt om 3, 4 of 5 verrassende maaltijden te koken. Echt, simpeler gaat het niet worden!

Dit zit er in jouw box:

  • Makkelijk te volgen receptkaarten met stap-voor-stapfoto's. 
  • Alle geportioneerde ingrediënten per maaltijd verpakt in een handig kartonnen pakket dat je zo in de koelkast zet. De kartonnen verpakkingen kan je ook weggooien of de volgende keer teruggeven aan de bezorger. 
  • Bij warm weer gekoelde elementen om de versheid van jouw producten te garanderen.

Er zijn een aantal basisingrediënten die de meeste mensen al in hun keukenkastje hebben staan die je gebruikt bij het bereiden van de HelloFresh-maaltijden. Deze ingrediënten worden niet geleverd in de box. De volgende ingrediënten vind je niet in de box en zijn handig om in huis te hebben:
Elke week kun je op de website op het boodschappenlijstje vinden welke ingrediënten je die week nodig hebt die niet in de box zitten. 

  • Peper en zout
  • (Extra vierge) olijfolie
  • Zonnebloemolie
  • Balsamicoazijn
  • Rodewijnazijn
  • Wittewijnazijn
  • Roomboter
  • Bloem
  • Suiker
  • Mosterd
  • Ketjap
  • Sambal
  • Bouillonblokjes
  • (karne) Melk
  • Honing

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Do you provide information in English?

The communication at HelloFresh Benelux is provided in Dutch or French. We do offer our recipes in English. We also provide the weekly shopping lists in English. Both lists can be found on this page.

If you still need help, our (English speaking) customer care is happy to help you out!

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Onze boxen

Hoe kies ik de juiste box?

 

We hebben vier verschillende boxen. Op basis van jouw keuze, stellen wij een standaardmenu samen. Je kan daarna altijd kiezen uit alle recepten, ook recepten buiten jouw standaardmenu.

Heb je bijvoorbeeld een Veggiebox maar eet je wel vis? Dan kies je in het weekmenu gewoon voor die lekkere orzo-risotto met kabeljauw.

Originalbox
De klassieker! Elke week staat er een verrassende mix van vlees-, vis- en vegetarische gerechten op het menu.

Veggiebox
Verrassend veggie met 3 of 4 maaltijden zonder vlees of vis. In de box vind je wel zuivelproducten en producten gemaakt met dierlijk stremsel.

Familybox
Genieten voor jong én oud. Elke week een box vol gerechten die ook bij de allerkleinsten in de smaak vallen.

Quick & Easy Box
In 20 minuten van box naar bord - in deze box vind je drie vliegensvlugge vlees-, vis- en vegetarische gerechten. Lekker en snel! 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
HelloFresh Premium

Levensgenieters opgelet!

Zin om jezelf een keer extra te verwennen? Je kunt elke week kiezen voor een Premium-recept in je box: een restaurantwaardig gerecht dat je in een handomdraai op tafel zet. Het zijn wekelijks klassieke, Franse of hartverwarmende gerechten waar je voor kiest in een restaurant, maar niet zou bedenken om thuis klaar te maken.

We pakken met deze maaltijd behoorlijk uit: je ontvangt bijzondere producten die wij normaal gesproken niet wekelijks aanbieden. Hierdoor vragen wij 2 of 3 euro extra per persoon (afhankelijk van de maaltijd). Vervolgens heb je binnen 30 - 45 minuten een waar meesterwerk op tafel!

Het bestellen van een Premium-gerecht in je box is een fluitje van een cent. Ga bij je HelloFresh-account naar het overzicht van de recepten van de komende week en voeg daar het gerecht waar ‘Premium’ bij staat toe aan je box.

Smakelijk eten!

 

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Het lidmaatschap

Het lidmaatschap

Een lidmaatschap, klinkt spannend hè? Geen zorgen!  

HelloFresh is flexibel. Je kunt namelijk wekelijks pauzeren, wijzigen of opzeggen. Wij doen niet aan een verplichte afname. 

Je kunt elke week kiezen uit een gevarieerd menu. Je ontvangt de box met de recepten en alle verse ingrediënten op een moment dat jou uitkomt. Zo wordt het wel heel makkelijk! 

Ga je op vakantie of komt het even niet uit? Zet de box met een paar klikken op pauze.

Je regelt dit allemaal gemakkelijk zelf in je online account. Alle wijzigingen aan jouw box maak je wekelijks voor de deadline - het moment dat wij de ingrediënten voor jouw box bestellen. Wanneer dit is, lees je hier.

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Eenmalige HelloFresh Box

Met de Proefbox kies je voor een eenmalige HelloFresh Box. Deze box is geen onderdeel van een lidmaatschap. Je kunt zelf kiezen wanneer deze box bij jou thuis wordt bezorgd.

Je kunt de Proefbox zo vaak bestellen als jij wilt, maar het is goedkoper om een gewone HelloFresh Box te bestellen. Wil je toch de Proefbox bestellen, klik dan hier.

Vind je elke week een box teveel? Via jouw persoonlijke account kun je jouw bezorging wekelijks pauzeren, wijzigen of stopzetten.

Wil je om de week een box ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice. Meer informatie over tot welk moment je jouw box kunt wijzigen, lees je op deze pagina.


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Leveringen & lidmaatschap

Jouw levering

Mijn box is niet bezorgd, help!

Link in sms

Elke week krijg jij voorafgaand aan de levering een sms met daarin een link om jouw box te volgen. Ook wordt hier de status van jouw box steeds geupdate, zodat jij altijd weet wat er aan de hand is! 

Briefje in de brievenbus.

Als jouw box niet bezorgd is, dan is het eerst belangrijk om de brievenbus na te kijken. De chauffeur kan namelijk een briefje hebben achtergelaten met instructies. Het briefje van de chauffeur kan de volgende opmerkingen hebben:

  • Jouw box is bezorgd bij de buren 
  • Jouw box is bezorgd volgens jouw online geregistreerde instructie
  • Jouw box is retour genomen naar het distributiecentrum

Geen briefje?

Als je geen briefje hebt gehad van de chauffeur, dan raden wij je aan om direct contact op te nemen met de klantenservice. Op deze manier kunnen wij jou sneller en persoonlijker helpen. Je kunt daarvoor het beste telefonisch contact opnemen of door te reageren via de link die je van ons hebt ontvangen. 

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Ik mis een product / Er is wat mis met een product

Dat is zeker niet de bedoeling! We doen ons uiterste best om alle boxen netjes in te pakken en we controleren elke maaltijd afzonderlijk om te zorgen dat iedereen alle producten heeft die nodig zijn. Het kan soms gebeuren dat er een product of een recept mist. Je kunt dit doorgeven aan de klantenservice, zij zoeken naar een passende oplossing. 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Probleem met een product

Oh nee! Wij willen kwaliteit leveren en controleren al onze leveranciers actief, zodat we altijd freshheid kunnen garanderen. Daarnaast hebben we strenge eisen voor voedselveiligheid en kwaliteit voor alle leveranciers. 

Toch kan het soms gebeuren dat er een foutje doorheen glipt. Dat een product uit jouw box mist, of van mindere kwaliteit is. 
Geef dit altijd door aan onze klantenservice, bijvoorbeeld per WhatsApp  of per chat.  

Goed om te weten: aan de hand jouw melding, kunnen wij precies achterhalen waar wij en onze leveranciers leveranciers) kunnen verbeteren en zo maken we jouw box en die van alle andere klanten steeds een stukje beter. 

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Leveringen aanpassen

Tot wanneer kan ik wijzigen?

We houden net als jij van vers, duurzaam en al helemaal niet van voedsel weggooien. Er is voor iedere levering daarom een uiterst moment (deadline) tot wanneer je je wijzigingen kan doorgeven:

3285_HF_IMAGE_Table_Rolling_Cut_OFF_600x168_NLFR_Comma.jpg

Direct na deze deadlines gaan wij achter de schermen hard aan de slag met bestellen, plannen van de route en het samenstellen van jouw box. Dit is een heel precies werkje en we kunnen daarom na de deadline geen wijzigingen meer doen voor jouw box.

Wat gebeurt er na het laatste wijzigmoment?

Voordat de HelloFresh Box bij jou in de keuken staat, gaat ons team hard aan de slag:

1. Kopen van verse producten. Precies genoeg voor jouw box.

2. Inpakken van jouw box. Brrrr.. dat gebeurt in een ruimte van 4 graden Celcius. Wel zo vers!
 
 3. Maken van de meest effectieve route voor de bezorgers. Zo rijden we geen onnodige kilometers. Goed voor het milieu.

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe wijzig ik mijn eerste levering?

Welkom bij HelloFresh. Je hebt jezelf waarschijnlijk net ingeschreven en jouw eerste box uitgekozen. Het kan natuurlijk gebeuren dat je toch een paar kleine dingen wil aanpassen. Voor de eerste box kan je de wijzigingen gemakkelijk aanpassen in jouw account. 

Alleen het stopzetten van je eerste box dien je door te geven via de klantenservice. Dit kan je niet zelf doen via het account. Wijzigingen doorgeven doe je door middel van de volgende stappen: 

  1. Log in op jouw account
  2. Bovenaan klik je op jouw accountnaam
  3. Klik op 'Instellingen'
  4. Klik vervolgens op 'Boxinstellingen' en kies de gewenste box door op 'Beheren' te klikken
  5. In het volgende scherm kan je de gewenste details aanpassen

Let op: Houd er rekening mee dat wij een deadline hanteren voor het aanpassen van jouw box. Wat dit voor jou betekent vind je hier.


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe kan ik pauzeren?
Hoe wijzig ik mijn bezorging?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe wijzig ik mijn boxtype?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Je account beheren

Gegevens wijzigen

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe kan ik mijn e-mailinstellingen aanpassen?

Je kan gemakkelijk instellen welke e-mails je wilt dat HelloFresh je stuurt. We maken onderscheid in wat voor een soort e-mails we sturen. Je doet dit door de volgende stappen te nemen in het online account:

1. Log in via de HelloFresh webpagina
2. Ga vervolgens naar 'Instellingen'
3. Klik op 'Notificaties'. Een pop-up scherm komt nu naar voren
4. Kies vervolgens welke e-mails jij wilt ontvangen

 

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe wijzig ik mijn bezorgadres?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe stop ik mijn bezorgingen?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe heractiveer ik mijn lidmaatschap?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Leveringsinformatie

Waar en wanneer wordt er geleverd?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Wanneer wordt mijn box bezorgd?

Voor de bezorging van de box sturen wij je een sms. Hierin wordt aangegeven hoe laat je de box de volgende dag kunt verwachten en een link om de box live te volgen. Houd er rekening mee dat dit tijdstip een indicatie is. Door wisselvallige weersomstandigheden of onvoorziene omstandigheden op de weg kan de aflevertijd altijd een half uur afwijken. 

Mijn box wordt later geleverd, wat nu?

Je ontvangt een sms zodra de chauffeur minimaal drie kwartier vertraagd is. Als de nieuwe verwachte aankomsttijd niet meer gunstig uitkomt, neem dan contact op met de klantenservice. Je kan ook reageren op het sms-je dat je van ons hebt ontvangen. Daarin kan je aangeven of de box bij een specifieke buur aangeboden mag worden. Daarnaast kan je ook denken aan instructies, zoals: de box onder een carport plaatsen of de box achter een hekje plaatsen

Track en trace

Een half uur vóór de verwachte aankomsttijd ontvang je een volgende sms. Daarin staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen - al zal dit minimaal zijn. Zodra onze chauffeur naar jou toe navigeert, kun je met de link jouw box volgen tot je voordeur!

 

Voor deze dienst dien je een mobiel nummer te hebben. Deze moet geregistreerd zijn in jouw online account. Aan deze dienst zijn geen extra kosten verbonden - en is dus geheel gratis!

Belangrijk: De sms-jes zijn een extra service die wij bieden. Helaas kunnen wij niet voor iedereen garanderen dat de sms-jes goed aankomen. Denk bijvoorbeeld aan verkeerd geregistreerde nummers of een provider die dit niet optimaal ondersteunt. 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Ik ben niet thuis tijdens de levering. Wat nu?
Gaat het om een levering die nu onderweg is? Stuur dan een bericht via WhatsApp

Aanpassingen vóór de levering van je box die je simpel via jouw account. 

Het kan gebeuren dat je niet thuis bent op het moment dat jouw box bezorgd wordt. We vragen wel van al onze klanten om thuis te zijn, om zo de box altijd aan de juiste persoon te kunnen afleveren. 
Toch niet thuis? Dan bellen we aan bij jouw buren en vragen of zij de box voor je willen aannemen. We doen dan een briefje in jouw brievenbus zodat je weet waar de box is. 

In het online account kun je een bezorgopmerking plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan praktische zaken (“mijn bel doet het niet” of “derde deur van links”), maar ook kun je tips geven wat de chauffeur moet doen als je niet aanwezig bent (“graag bij nummer 4 afleveren” of “achter de garage, onder het afdakje”).               

                     

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Recyclen en duurzaamheid

Welk verpakkingsmateriaal wordt er gebruikt?
 
De HelloFresh-Box
De box waarin alle producten worden bezorgd is recyclebaar. Je kan de box schoon en opgevouwen meegeven aan de koerier die een nieuwe HelloFresh Box komt bezorgen en dan zorgen wij ervoor dat het materiaal weer gebruikt kan worden als grondstof voor papier en karton. Je kan de box ook zelf bij het oud papier zetten. 
 
Karton
Het karton dat HelloFresh gebruikt wordt geproduceerd met het gebruikersdoel dat dit in contact kan komen met levensmiddelen. 
 
Verpakkingen
De meeste verpakkingen zijn recyclebaar. Bovendien zijn verpakkingen gezien vanuit een duurzaamheidsperspectief vaak voordelig: door de verpakking blijft een product langer houdbaar, waardoor het niet weggegooid wordt en er dus geen voedselverspilling plaatsvindt. Aangezien het voedselproduct zelf een veel grotere CO2-impact heeft dan de verpakking, is een verpakking gebruiken dus duurzamer doordat het voedselverspilling voorkomt. Wij wijken soms af naar plastic verpakkingen. Dit doen wij puur om de versheid van de producten te garanderen. 

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Wat wordt er gedaan met afvalvermindering?

We houden er niet van om voedsel weg te gooien, dus portioneren we onze producten en schenken we producten die over zijn aan de Voedselbank. Het karton van de HelloFresh Box wordt gerecycled en we gebruiken alleen niet-recyclebaar verpakkingsmateriaal als dit de kwaliteit van de losse producten ten goede komt.


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Voeding & recepten

Selecteren van maaltijden

Maaltijden kiezen

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe kies ik mijn maaltijdvoorkeur?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Houden jullie rekening met allergieën of diëten?

Je kan geen producten weglaten van de box. De boxen worden namelijk per maaltijd besteld en ingepakt. Het is ook niet mogelijk om van ingrediënt te wisselen, mocht je bijvoorbeeld een allergie of een intolerantie hebben. Je kan wekelijks tot 2 weken vooruit zien welke maaltijden wij gaan leveren. Per maaltijd geven wij aan welke allergenen het bevat, zodat je niet voor onaangename verrassingen hoeft te staan. Meer informatie daarover lees je hier terug.
Alle producten zijn apart verpakt dus kan je gemakkelijk vervangen wanneer je dat wenst. 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Kan ik producten weglaten van de box?

Je kan geen producten weglaten van de box. De boxen worden namelijk per maaltijd besteld en ingepakt. Het is ook niet mogelijk om van ingrediënt te wisselen, mocht je bijvoorbeeld een allergie of een intolerantie hebben. Je kan wekelijks tot 2 weken vooruit zien welke maaltijden wij gaan leveren. Per maaltijd geven wij aan welke allergenen het bevat, zodat je niet voor onaangename verrassingen hoeft te staan. Meer informatie daarover lees je hier terug. 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Receptinformatie

Waar kan ik de maaltijden inzien?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Waar kan ik toekomstige maaltijden inzien?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Waar kan ik oudere maaltijden inzien?
Op zoek naar een maaltijd die je in het verleden gekookt hebt? Of op zoek naar inspiratie? Dat kan! Wij hebben een receptarchief met daarin alle recepten die wij in het verleden geleverd hebben. Je vindt dit door via jouw online account op 'Recepten' te klikken. Via de zoekbalk kan je in steekwoorden aangeven waar je naar zoekt.

Voedingsinformatie

Waar vind ik de voedingswaarden terug?

Benieuwd hoeveel voedingswaarden onze recepten bevatten? Je vindt dit terug door de volgende stappen te nemen in je online account:

  1. Log in op de HelloFresh webpagina
  2. Klik op linksboven op 'Mijn bestellingen' en kies de gewenste maaltijd
  3. Rechts van het ingrediëntenlijstje vind je de voedingswaarden terugezgif.com-crop__9_.gif

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe zit het met de voedingswaarden van de maaltijden?
In al onze maaltijden vind je lekker veel verse groenten en onze diëtiste zorgt ervoor dat alle voedingswaarden in balans zijn. Hierbij kijken we naar de Richtlijnen goede voeding (2015) van de Gezondheidsraad.
Zijn jullie producten biologisch?

Niet alle producten in onze box hebben niet altijd een biologisch keurmerk.

We selecteren producten op basis van kwaliteit: ze moeten vers en lekker zijn. Het moet duidelijk zijn waar de producten vandaan komen en hoe ze zijn geproduceerd. Deze criteria vinden wij belangrijker dan een keurmerk. Indien er onduidelijkheden zijn over een bepaald product, dan kan je dit navragen bij de klantenservice.

Voordat je aan de slag gaat met verse producten als groente en fruit, is het belangrijk dat je ze goed wast.

Kijk voor meer informatie over onze selectiecriteria en de producten hier.


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Informatie over onze ingrediënten

Welke ingrediënten leveren jullie niet?

Er zijn een aantal basisingrediënten die de meeste mensen al in hun keukenkastje hebben staat die je gebruikt bij het bereiden van de HelloFresh-maaltijden. Deze ingrediënten worden niet geleverd in de box.

Elke week kun je op de website op het boodschappenlijstje vinden welke ingrediënten je die week nodig hebt die niet in de box zitten.

De volgende ingrediënten komen regelmatig terug in de recepten: 

  • Peper en zout
  • (Extra vierge) olijfolie
  • Zonnebloemolie
  • Balsamicoazijn
  • Rodewijnazijn
  • Wittewijnazijn
  • Roomboter
  • Bloem
  • Witte en bruine suiker
  • Mosterd
  • Ketjap
  • Sambal
  • Bouillonblokjes
  • Melk
  • Honing

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe lang blijven mijn ingrediënten vers?

We gebruiken zoveel mogelijk verse producten. Dit betekent vaak dat deze beperkt houdbaar zijn. Dit geldt met name voor vlees, vis en groente.

We helpen je met het plannen van jouw weekmenu door op de receptkaarten aan te geven hoe lang de producten die je in dit gerecht verwerkt houdbaar zijn (3 of 5 dagen). De producten zijn zo vers dat je deze vaak na vijf dagen ook nog kunt eten. Daarnaast raden we wel aan om alle vis- en vleesgerechten eerst te eten.

Knipsel3.PNGKnipsel1.PNGKnipsel2.PNG

Het kan natuurlijk zo zijn dat je allemaal recepten hebt gekozen waarvan wij je adviseren deze binnen 3 dagen te eten. Dat betekent echter niet dat de producten niet langer dan 3 dagen houdbaar zijn. Als de groente er nog goed uitziet, kun je deze gewoon eten. Voor vlees, vis en andere beperkt houdbare ingrediënten kun je de houdbaarheidsdatum op de verpakking aanhouden. 

Mocht de kwaliteit van de producten na een aantal dagen toch sterk achteruit zijn gegaan dan kan je dat altijd laten weten aan onze klantenservice. Dan zorgen we voor een passende oplossing.

Tip: Je kunt producten als vlees en vis vaak ook invriezen. Heb je hier twijfels over? Neem dan contact op met onze klantenservice of via Whatsapp.


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe bewaar ik verse kruiden?

Verse kruiden kun je het beste in de koelkast bewaren. Jouw box wordt namelijk gekoeld geleverd. Door het plotselinge temperatuurverschil kunnen verse kruiden achteruit gaan in kwaliteit, als je deze vervolgens op kamertemperatuur bewaart.

Wikkel ze in een vochtige theedoek of een keukenpapier en leg in de groentelade. Zo blijven ze minimaal 5 dagen houdbaar. Wil je de kruiden langer bewaren? Je kunt ze drogen of invriezen. Als je ze invriest, bijvoorbeeld met behulp van een ijsblokjesvorm, kun je deze kruiden ongeveer 2 maanden bewaren. Wil je eens iets anders doen met je overgebleven verse kruiden? Verwerk het in een pesto, kruidenboter of maak er kruidenolie van!

 

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Betalingen

Betalingen

Wanneer vindt de betaling plaats?

Wanneer jij je eerste box hebt besteld, vindt de betaling direct plaats via de betalingsmethode die je hebt gekozen. De eerste betaling vindt ook plaats wanneer je bent ingeschreven door een van onze collega's. Wij doen dit om je bankrekening te controleren. De hierop volgende boxen worden in de week dat je de box hebt ontvangen via automatische incasso afgeschreven.

Wij doen ons best om de betaling rondom de bezorging te laten plaatsvinden. Wanneer je dit terugziet op je rekening hangt af van de bank en de betaalwijze die je gekozen hebt. Is het niet duidelijk voor je welke box is afgeschreven? In de omschrijving van de betaling kun je dit terugvinden, hier staat namelijk de datum van levering aangegeven als jaar-maand-dag.

Het factuuroverzicht vind je ook terug in je online account. Dit doe je door de volgende stappen te nemen:

  1. Log in op je persoonlijke account op de HelloFresh webpagina
  2. Klik op je naam bovenin de pagina en ga naar 'Instellingen'
  3. Klik vervolgens op 'Bestelgeschiedenis'
  4. Vervolgens zie je de datum van de leveringen, de type boxen en de bedragen zien die zijn afgeschreven van je rekening

 ezgif.com-crop__10_.gif


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt op verschillende manieren betalen voor jouw HelloFresh Box. Onderin vind je de betaalmogelijkheden voor Nederland en België:

Nederland

  • VISA
  • Mastercard
  • American Express
  • DISCOVER
  • PayPal
  • iDEAL

België

  • VISA
  • Mastercard
  • American Express
  • DISCOVER
  • PayPal
  • Domiciliëring

Vanaf de tweede box hoef je niet meer na te denken over het betalen van de box, het bedrag wordt namelijk automatisch afgeschreven. Dit akkoord dien je te geven aan het einde van het bestelproces. Je hebt de keuze om via creditcard, PayPal of automatische incasso / domiciliëring via je bankrekening te betalen. 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Betaalinformatie

Hoe kan ik mijn leveringen inzien?

De boxen die je in het verleden hebt ontvangen vind je terug in het factuuroverzicht door de volgende stappen te nemen in het online account op onze website:

  1. Log in op je persoonlijke account op de HelloFresh webpagina
  2. Klik op je naam en ga dan naar 'Instellingen'
  3. Klik vervolgens op 'Bestelgeschiedenis'
  4. Hierin vind je het overzicht van jouw laatst bestelde boxen

ezgif.com-crop__1_.gif

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe kan ik mijn betaalgegevens aanpassen?
Hoe zit het met betalingsveiligheid?

Wij gaan zorgvuldig om met je betaalgegevens. Je betaalgegevens worden volgens de wetgeving bewaard door een derde partij die namens ons betaling verricht. Hierdoor kunnen we na de deadline de betalingen op een veilige manier verwerken.

Verder waarborgen wij jouw privacy door alleen de laatste 4 cijfers van jouw rekening te laten zien in je online account. 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Vouchers

Waar kan ik mijn voucher inwisselen?

Heb je een kortingscode? Wat leuk, want nu kan jij HelloFresh goedkoop leren kennen! Korting is bijna altijd alleen geldig voor nieuwe klanten en zijn niet te gebruiken als je al eerder bij HelloFresh hebt besteld.

Het inwisselen van de code gaat erg gemakkelijk tijdens het bestellen:

1. Kies de box die bij je past
2. Kies op welk e-mailadres jij het account wil aanmaken
3. Vul al jouw adresgegevens in en kies een aflevermoment
4. Bij betaalgegevens kan jij vervolgens de kortingscode invoeren.

Werkt het niet? Controleer dan de voorwaarde van de code of neem contact op met de klantenservice.

Tot slot doen wij controles per huishouden om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van de kortingen. Je kan per huishouden namelijk één keer de korting gebruiken.

Waarom werkt mijn voucher niet?

Werkt de code niet? Geen paniek! Er zijn een aantal mogelijke redenen waarom de kortingscode niet werkt.

  • De code is verlopen
  • De code is verkeerd ingegeven. Let op leestekens, hoofdletters en spaties
  • De code is niet beschikbaar voor de box die je probeert te bestellen. Controleer hiervoor de actievoorwaarden
  • De code is al eens gebruikt. Bijvoorbeeld als je al eerder een bestelling probeerde te doen die mislukte. 
  • De cookies van jouw webbrowser moeten verwijderd worden. Zie hieronder.

Als je regelmatig gebruik maakt van de HelloFresh webpagina, dan worden er ook cookies ingezet. We gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en gerichte inhoud en reclame te tonen. In een aantal gevallen herkent de webpagina een kortingscode niet meer door deze cookies. Je kan de cookies verwijderen door een aantal stappen te nemen via de webbrowser die je gebruikt. Het stappenplan vind je terug door op je webbrowser te klikken:

ezgif.com-video-to-gif__16_.gif

Neem contact op met de klantenservice als je hier vragen over hebt. Zij helpen je graag verder.


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Waarom moet ik 1 euro betalen?

We storten het ook weer terug! Er zijn twee redenen waarom wij 1 Euro afschrijven van je rekening.

Je hebt een eerste gratis box besteld

De eerste gratis box is gekoppeld aan een flexibel lidmaatschap met wekelijkse leveringen (tenzij er gepauzeerd wordt). Dit betekent dat wij voor de volgende box een rekeningnummer moeten registreren. We doen dit om te controleren of het een geldig nummer is en wij hiervan af kunnen schrijven. Je bent niet verplicht om meer dan één box af te nemen en kunt ook direct na de eerste box opzeggen. Wel hopen we natuurlijk, dat je nog even met ons blijft mee-eten!

Je hebt jouw betaalgegevens gewijzigd

Ook bij het wijzigen van je betaalgegevens incasseren wij tot en met 1 Euro van je rekening. Dit doen we ter controle of het nummer geldig is en of wij hier voortaan van kunnen afschrijven.

Geen zorgen, in beide gevallen storten we de euro weer netjes terug zodras we alle gegevens hebben gecontroleerd!


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Referenties en cadeaubonnen

Uitnodigen van vrienden

Hoe werkt het uitnodigen van vrienden?

Heb je vrienden die enthousiast zijn over HelloFresh? Met jouw persoonlijke code kunnen je vrienden een lidmaatschap afsluiten waarbij zij op de eerste box €25 korting ontvangen. Daarnaast krijg jij ook €25,- korting op jouw volgende box!

Hoe je jouw vrienden uitnodigt lees je hier terug.

 


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe nodig ik mijn vrienden uit?

Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

Hellofresh cadeau doen

Hoe bestel ik de HelloFresh cadeaubon?

Je geeft heel makkelijk HelloFresh cadeau via de volgende stappen: 

  1. Ga naar deze pagina voor het bestellen van de cadeaubon.
  2. Volg de stappen
  3. Wanneer je alle stappen hebt doorlopen sturen wij een cadeaubon naar het ingegeven e-mailadres. 
  4. Deze kan je uitprinten en aan jouw vriend(in) geven
  5. Happy cooking

ezgif.com-crop__13_.gif


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.
Hoe wissel ik de HelloFresh cadeaubon in?

Het inwisselen van de cadeaubon doe je via deze pagina.

Vul daar de code in en volg de stappen. Wij doen de rest en zorgen dat de box vol met verse ingrediënten en inspirerende recepten bij jou thuis wordt bezorgd. Eet smakelijk!

De cadeaubon is niet gekoppeld aan een flexibel lidmaatschap en is een eenmalige levering. 

cadeaubon.png


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.


Heb je niet het juiste antwoord gevonden? Neem contact op.

HelloFresh maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren en de inhoud van de website te optimaliseren. Meer hierover lees je in ons privacy statement. Door gebruik te blijven maken van deze website ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.