HelloFresh Logo

Helpcenter

Antwoorden op (bijna) alle vragen
Antwoorden op (bijna) alle vragen

Artikelen gevonden

Hoe stop ik mijn HelloFresh-lidmaatschap?

Even helemaal stoppen met HelloFresh? Geen probleem! Je kunt in plaats van het lidmaatschap stopzetten ook kiezen voor het pauzeren van jouw box.

Dit is heel simpel. Klik op onderstaande knop, log in en selecteer onderaan ‘Bezorging stopzetten’

HelloFresh stopzetten

Na het stopzetten krijg je nog een e-mail ter bevestiging.

Let op: Als we de bestellingen al hebben gedaan is het helaas niet mogelijk om je bezorging direct stop te zetten. Let dan ook goed op de deadline voor het doorgeven van wijzigingen.

Tot wanneer kan ik mijn HelloFresh Box wijzigen?

Je kunt de bezorging van de HelloFresh Box wekelijks aanpassen, pauzeren of stopzetten. De deadline hiervoor is afhankelijk van jouw bezorgdag:

  • Ontvang je je box op zaterdag, zondag of maandagochtend, geef dan vóór woensdag 23.59 uur je wijzigingen door.
  • Ontvang je je box op maandagmiddag, dinsdag- of woensdagochtend, geef dan vóór donderdag 23.59 uur je wijzigingen door.
  • Ontvang je je box op woensdagmiddag of donderdag, geef dan vóór zondag 23.59 uur je wijzigingen door.


Deadline schema (BE)NL oktober 2021

Wat zit er in de HelloFresh Box?

In jouw box vind je alles wat je nodig hebt voor het bereiden van een verse maaltijd:

  • Verse ingrediënten in de juiste hoeveelheden die per maaltijd handig verpakt zijn, zodat je alles in één keer in de koelkast zet.
  • Receptkaarten met 4 tot 6 makkelijk te volgen stappen en foto's.

Handig om zelf in huis te hebben

Een aantal ingrediënten leveren wij niet standaard mee. Zorg dus dat je deze zelf op voorraad hebt:

  • Zonnebloemolie
  • Balsamicoazijn
  • Wijnazijn (rood en wit)
  • (Plantaardige) boter
  • Bloem
  • Suiker (wit en bruin)
  • Honing
  • Mosterd
  • (Zoutarme) ketjap
  • (Plantaardige) mayonaise
  • Sambal
  • (Zoutarme) bouillonblokjes
  • (Plantaardige) melk

Is HelloFresh available in English?

The communication at HelloFresh Benelux is provided in Dutch or French. However, we do also offer our recipes in English, they can be found here.

If you still need help, our (English speaking) customer care is happy to help you out!

Kan ik mijn allereerste bezorging aanpassen?

Welkom bij HelloFresh! Je kunt de recepten voor je eerste box nog aanpassen door op onderstaande knop te klikken en in te loggen.

Recepten kiezen NL

Voor alle andere wijzigingen kun je hier contact met ons opnemen.

Let op: Geef wijzigingen door vóór de deadline van de bezorging van jouw box.

Hoe zet ik de push-notificaties in de HelloFresh-app aan?

De bezorgsms is onlangs vervangen door een app-melding. Dit omdat je de bezorging kan volgen in je account of via de app.

Heb je de app nog niet? Geen zorgen, download deze gratis in de App Store (iOS) of Google Play Store (Android).

Zorg ervoor dat je push-notificaties actief zijn zodat je meldingen ontvangt in de app. Dit doe je zo:

Voor IOS: Ga naar ‘Instellingen’ op je telefoon, kies ‘notificaties’, selecteer de ‘HelloFresh-app’ en dan ‘notificaties toestaan’.

Voor Android: Ga naar ‘Instellingen’ op je telefoon, kies ‘meldingen’, selecteer de ‘HelloFresh-app’ en schuif het knopje naar rechts zodat het blauw wordt.

Geen smartphone of ontvang je liever geen meldingen? Dan sturen we je de bezorgtijd van jouw box per e-mail. Hier hoef je niks voor te doen.

Help, ik kan niet inloggen!

Ai, vervelend dat je niet kunt inloggen! Hier kunnen een aantal redenen voor zijn:

1. Je logt in met verkeerde gegevens.
2. Controleer het e-mailadres en wachtwoord en let op leestekens.
3. Je wachtwoord klopt niet. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul het e-mailadres in waarmee je je account hebt aangemaakt. Controleer je spamfolder/ongewenste e-mail indien je na enkele minuten nog geen nieuwe e-mail van ons hebt ontvangen.
4. Je account is door ons gedeactiveerd wegens een betaalachterstand. Neem dan hier contact met ons op.
5. Er is een storing: dit is niet jouw schuld, maar vaak die van ons. Wacht een paar minuten en probeer het opnieuw of verwijder je cookies en browsergegevens.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten!

O nee, het ligt vast op het puntje van je tong! Klik op onderstaande knop en maak meteen een nieuw wachtwoord aan.

Nieuw wachtwoord NL

Hoe kan ik pauzeren?

Dat is simpel! Pauzeren kun je tot 4 weken vooruit doen. Dus lange vakanties of een onregelmatig werkrooster is geen probleem.

Klik op onderstaande knop, log in en selecteer de week die je wilt pauzeren. Klik vervolgens op ‘Beheer je box’ en ‘Pauzeer deze week’.

Pauzeren NL

Let op: Geef wijzigingen door vóór de deadline van de bezorging van jouw box.

Wat zijn ‘Bewuste Keuzes’ volgens HelloFresh?

Wij hebben sinds kort een categorie met ‘Bewuste Keuzes’ op ons menu. Wat we hieronder verstaan? Deze recepten voldoen aan Europese richtlijnen en richtlijnen van de World Health Organization (WHO) omtrent gezond eten.

  • Calorieën: Volgens Regulation EU 1169/2011 is de max. inname per persoon 2000 kcal per dag. Een HelloFresh-maaltijd is 40% van deze dagelijkse inname dus een recept mag max. 800 kcal bevatten (40% van 2000 kcal), om zo binnen de categorie ‘Bewuste Keuzes’ te vallen.
  • Zout: Gezien de aanbeveling van WHO van max. 6 gram zout per dag en het feit dat een HelloFresh-maaltijd 40% van de dagelijkse voedingsinname is, streven wij naar maximaal 2.4 gram zout per maaltijd. De maximale drempelwaarde voor zout voor Bewuste Keuze-recepten hebben we bij HelloFresh hoger gelegd, namelijk op 4 gram. Wij geven kooktips op onze receptkaarten bij zouthoudende ingrediënten, zodat je de zoutinname naar wens kan aanpassen.
  • Groenten: WHO stelt een minimum van 80 gram groenten en/of fruit per maaltijd (400 gram per dag verdeeld over 5 porties). Bij HelloFresh zetten wij hoger in en hanteren een minimum van 200 gram groenten voor onze Bewuste Keuze-recepten.
  • (Verzadigde) vetten: Wij hanteren geen maximum omtrent (verzadigde) vetten, omdat het grootste deel van de recepten met hoge vetpercentages worden opgevangen door het maximum calorieën per recept. Daarnaast werken onze culinaire teams op continue basis aan het verbeteren van onze ingrediënten en recepten om zo het vetgehalte van recepten, waar nodig, te minimaliseren.

Wat zijn de keuzes binnen onze categorie ‘Bewuste Keuzes’? Binnen de categorie ‘Bewuste Keuzes’ maken wij het onderscheid tussen verschillende concepten op het gebied van bewust eten, waarbij rekening wordt gehouden met scherpe richtlijnen van het Nederlandse Voedingscentrum:

  • Caloriebewust: Naast bovenstaande richtlijnen, hebben Caloriebewust-recepten maximaal 700 kcal per recept.
  • Extra groente: Naast bovenstaande richtlijnen, hebben Extra groente-recepten minimaal 250 gram groenten per recept.
  • Eiwitrijk: Naast bovenstaande richtlijnen, halen Eiwitrijk-recepten minimaal 20% van de energie van het recept uit eiwitten.
  • Bron van vezels: Naast bovenstaande richtlijnen, hebben Bron van vezels-recepten minimaal 3 gram vezels per 100 g of 1.5 gram vezels per 100 calorieën.

Wanneer en hoe laat komt mijn HelloFresh Box?

De dag voor de bezorging ontvang je een push-notificatie of e-mail met een Track en Trace-link. We geven daarin aan wanneer je de box de volgende dag kunt verwachten. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen - al zal dit minimaal zijn. Houd er rekening mee dat het tijdstip een indicatie is en dat de bezorger te maken kan hebben met file of weersomstandigheden.

Track & Trace

In bovenvermelde push-notificatie/e-mail, die je een dag voor bezorging krijgt, staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Met deze link kun je jouw box volgen tot aan je voordeur. Bovendien kun je de status van de box nu ook in je weekmenu vinden:

  • Log daarvoor in op je account.
  • Ga naar de juiste week.
  • Klik boven je gekozen recepten op: ‘Gepland - Volg je bezorging hier’.


Let op: Deze bezorg push-notificatie moet geactiveerd zijn in je app. Kijk hier hoe je dit kan activeren.

Hoe betaal ik voor mijn boxen?

Eerste box

Bij het plaatsen van je bestelling verifiëren we alleen jouw betaalmethode. Deze betaalmethode wordt vervolgens opgeslagen als standaard betaalmethode. De betaling van jouw eerste box wordt de ochtend na de deadline van jouw box in rekening gebracht. Houd er rekening mee dat Premium-recepten en extra's apart in rekening worden gebracht.

Volgende boxen

Na de eerste betaling worden alle volgende boxen automatisch afgeschreven. Dit gebeurt op de ochtend na de besteldeadline van jouw box. Het exacte moment waarop het bedrag wordt afgeschreven verschilt per betaalmethode en bank.

Goed om te weten: Premium-recepten en extra's worden apart in rekening gebracht. Het kan dus voorkomen dat er voor één bezorgweek drie aparte afschrijvingen plaatsvinden.

Waar kan ik betalen in mijn online account?

Als de betaling is mislukt, klik dan hier om de betaling via je online account te voldoen. Houd er rekening mee dat de betaalmethode die je gebruikt om de betaling te voldoen automatisch je standaard betaalmethode wordt voor de komende transacties.

Hoe kan ik mijn betaalgegevens bijwerken/verwijderen?

Je kunt je betaalgegevens hier eenvoudig bijwerken of verwijderen. Afhankelijk van de betaalmethode brengen wij tussen € 0,- en € 2,- in rekening om de nieuwe betaalgegevens te verifiëren, waarna we het bedrag weer terugstorten.

Waarom wordt er € 0,01 / € 1,- / € 2,- in rekening gebracht?

Wij brengen dit kleine bedrag in rekening om je betaalgegevens te verifiëren. Het bedrag wordt na een paar dagen automatisch teruggestort. Afhankelijk van de betaalmethode kan dit tussen € 0,- en € 2,- zijn.

De verificatie vindt plaats wanneer:

  1. De eerste box van jouw lidmaatschap gratis is. Voor de volgende boxen wordt het reguliere tarief gerekend.
  2. Je jouw betaalgegevens wijzigt.
  3. Je jouw lidmaatschap heractiveert.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat nu?

Je kunt hier je bestelgeschiedenis controleren en zien welke bestellingen een mislukte betaling hebben.

Als jouw box nog steeds als onbetaald wordt weergegeven terwijl je wel hebt betaald, houd er dan rekening mee dat het een paar dagen kan duren voordat de betaling verwerkt is.

Hoelang duurt een terugbetaling?

Over het algemeen kan het tot 10 werkdagen duren voordat een terugbetaling zichtbaar is op je rekening.

Ik denk dat ik te veel heb betaald - wat moet ik doen?

Als je denkt dat je meer dan één keer voor dezelfde box hebt betaald, neem dan hier contact met ons op.

Hoe kan ik mijn betaalgeschiedenis controleren en facturen beheren?

Klik hier om de boxen die je in het verleden hebt ontvangen te controleren of om een factuur te downloaden. Let op: facturen zijn alleen beschikbaar voor betaalde boxen en pas vanaf de bezorgdatum.

Als je jouw factuurgegevens moet bijwerken of als je oudere facturen nodig hebt die niet online beschikbaar zijn, neem dan hier contact met ons op.

Als je een bedrijf vertegenwoordigt is het mogelijk om tijdens het bestellen een ander factuuradres dan het bezorgadres in te vullen.

Ik heb één HelloFresh-lidmaatschap, waarom zie ik meerdere kosten?

Als je een HelloFresh Box bestelt, kan het zijn dat er tot drie keer per week kosten in rekening worden gebracht: een keer voor de maaltijdbox, een keer voor Premium-recepten en een keer voor de producten van de HelloFresh Markt. Houd er dus rekening mee dat je met de keuze voor Premium-recepten en extra's meer betaalt dan alleen de maaltijdbox. Als je vermoedt dat er meer in rekening is gebracht dan zou moeten, neem dan hier contact met ons op.

Ik ben geen klant, waarom zie ik kosten bij HelloFresh?

HelloFresh doet er alles aan om ongeoorloofde toegang, fraude en identiteitsdiefstal te bestrijden. Neem hier direct contact met ons op als je vermoedt dat iemand zonder jouw toestemming een HelloFresh-lidmaatschap betaalt met jouw betaalgegevens.

Wat zijn de snelle recepten in de HelloFresh Markt?

De hele dag door van HelloFresh genieten? Van ontbijt en lunch tot een simpele maaltijd - met onze snelle recepten maak je het in 5 tot 15 minuten. Net als in je maaltijdbox krijg je een handige receptkaart met 4 stappen en alle ingrediënten geportioneerd voor 2 personen. Dat betekent in no-time iets lekkers op tafel! Kies uit bijvoorbeeld American pancakes met mascarpone, New York zalm bagel en lekkere salades.

Eet smakelijk!

Hoe kan ik producten van de HelloFresh Markt bestellen?

Kies je recepten en ga dan automatisch naar de HelloFresh Markt, onderaan het weekmenu. Blader door de verschillende categorieën en voeg je favoriete producten aan je box toe.

Button HF Markt NL

Let op: Je kunt de producten van de HelloFresh Markt alleen samen met een maaltijdbox bestellen.

Hoe worden de producten van de HelloFresh Markt gefactureerd?

Deze producten worden automatisch toegevoegd aan de factuur van je maaltijdbox en op hetzelfde moment afgeschreven. Op je bankrekening maken we een duidelijk onderscheid tussen de maaltijdbox en de producten van de HelloFresh Markt, zodat je goed kunt zien hoeveel je hebt uitgegeven. De producten worden met het totaalbedrag aangeduid op de factuur. Het totaalbedrag per week kun je altijd gemakkelijk bovenaan je weekoverzicht zien, tijdens het bestellen.

Button Naar je factuuroverzicht NL

Kan ik een gebruikte HelloFresh Box meegeven met de bezorger?

Ja, wanneer een nieuwe box wordt bezorgd kun je de andere box schoon en opgevouwen aan de chauffeur meegeven. Dan zorgen wij ervoor dat het materiaal weer gebruikt wordt als grondstof voor papier en karton. Je kunt de box ook zelf bij het oud papier zetten.

Hoe gebruik ik mijn tegoed?

Je tegoed wordt automatisch toegepast op je volgende box. Heb je nog een kortingscode in je account staan? Dan wordt het tegoed toegepast op de eerste box zonder korting. Je kunt je tegoed terugvinden in jouw online account hier.

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact op