HelloFresh

Vragen rondom Corona

Heeft de huidige situatie invloed op de deadline voor het aanpassen van mijn box?

Vanwege de uitzonderlijke omstandigheden is de deadline voor het aanpassen van jouw box voor alle bezorgdagen tijdelijk woensdag 23:59 uur. Deze nieuwe deadline blijft voorlopig van kracht, zodat je ook nu elke week verzekerd bent van een lekkere maaltijd. We brengen je uiteraard op de hoogte wanneer we terug kunnen naar de ruimere deadlines.

Wat betekent 'contactloze bezorging'?

We doen er alles aan om jouw box veilig te bezorgen. Daarom bezorgen we deze nu 'contactloos'. De chauffeur zet jouw box voor de deur, belt aan en doet enkele stappen achteruit. Zodra jij de deur opendoet om de box aan te nemen, tekent de chauffeur de box zelf voor de box. Wij nemen jouw kartonnen boxen momenteel niet mee terug. Recycle ze zelf: breng ze naar het oud papier.

Hoe garanderen jullie hygiënische verpakking en vervoer van het eten?

De veiligheid en kwaliteit van ons product en het welzijn van onze klant is onze hoogste prioriteit. Dit zullen we nooit in gevaar brengen. Wij hanteren zeer strikte veiligheidschecks op al het voedsel in onze gehele keten om ervoor te zorgen dat onze klanten alleen de beste ingrediënten ontvangen. Daarnaast is er ook geen bewijs van transmissie van het coronavirus door middel van voeding. Dit is aangegeven door verschillende autoriteiten, waaronder de Rijksoverheid (NL) en FOD Volksgezondheid (BE).

Hebben jullie het veiligheid- of gezondheidproces aangepast?

De veiligheid en kwaliteit van ons product en het welzijn van onze klant is onze hoogste prioriteit. Dit zullen we nooit in gevaar brengen. Als aanvulling op onze al zeer hoge gezondheids- en veiligheidsstandaarden, hebben wij verschillende extra gezondheids- en veiligheidsmaatregelen geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat iedereen gezond blijft. Wij passen de recente aanbevelingen toe over hoe je jezelf en andere moet beschermen, gebaseerd op de World Health Organisation. Dit geldt voor alle medewerkers – dus ook voor onze bezorgers.

Daarnaast is er ook geen bewijs van transmissie van het coronavirus door middel van voeding. Dit is aangegeven door verschillende autoriteiten, waaronder de Rijksoverheid.

Heeft het virus invloed op de inkoop van ingrediënten?

Bij de inkoop van onze producten volgen wij zeer strikte veiligheidschecks, net als in de rest van onze keten. Daarnaast is er ook geen bewijs dat het coronavirus kan worden overgedragen door middel van voeding. Dit is aangegeven door verschillende autoriteiten, waaronder de Rijksoverheid.

Gaan de recepten en ingrediënten binnenkort veranderen?

Het is altijd ons hoofddoel om jou de recepten en ingrediënten te leveren die jij bestelt en we werken er hard aan om dat zo te houden. Als wij onverwachte veranderingen moeten doorvoeren of vervangende producten moeten gebruiken, laten wij dat zo snel mogelijk weten.

Kunnen we vertragingen/annuleringen in de bezorging verwachten?

Het is altijd ons hoofddoel om op tijd te leveren en we werken er hard aan om dat zo te houden. Mochten er onverwachte veranderingen zijn die betrekking hebben op jouw bezorging, dan laten wij dat zo snel mogelijk weten.

Wat is de mogelijke impact op jullie supply chain?

Er zijn geen ontregelingen binnen onze huidige service and onze teams nemen de nodige voorzorgsmaatregelen om de veiligheid en welzijn van onze medewerkers en klanten te waarborgen, dat is onze hoogste prioriteit. Wij monitoren de situatie van nabij en implementeren de maatregelen van de gezondheidsautoriteiten.

Wat doen jullie om te verzekeren dat het virus niet wordt overgebracht via de bezorgers? 

De veiligheid en kwaliteit van ons product en het welzijn van onze klant is onze hoogste prioriteit en we zouden dit nooit in gevaar brengen. In toevoeging tot onze al zeer hoge gezondheids en veiligheidsstandaarden, hebben wij verschillende extra gezondheids- en veiligheidsmaatregelen geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat iedereen gezond blijft. Wij passen de recente aanbevelingen toe over hoe je jezelf en anderen moet beschermen, gebaseerd op de World Health Organisation. Dit geldt voor alle medewerkers, dus ook voor onze bezorgers.

Daarnaast hebben wij onze leveranciers aangestuurd om strikte hygiëne protocollen te volgen, wat het frequent wassen van handen bevat. De bezorgers hebben ook het advies gekregen om thuis te blijven als ze ziek zijn, wanneer ze symptomen van acute ademhalingsproblemen vertonen of als ze in nabij contact zijn geweest met bevestigde infectiegevallen.